eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[w][rt] fluktuacje czasu wykonania pod windąRe: fluktuacje czasu wykonania pod windą
  • Data: 2010-12-02 08:28:11
    Temat: Re: fluktuacje czasu wykonania pod windą
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wojciech Jaczewski <w...@o...pl> napisał(a):

    > thearti wrote:
    >
    > >> to co mi jest potrzebne to po prostu wysoki stopie p ynno ci,
    > >> spodziewam sie ze moge dorownywac jakimis mikrosleepami w g r np
    > >> do granicy 10 milisekund ale chyba i tak jak cos w tle sie podzieje
    > >> to b dzie rwa
    > >
    > > Jakie wyrownywanie??? Po prostu nie animujesz scrolla ze stalym
    > > krokiem, tylko zaleznie od tego, ile czasu uplynelo od ostatniego
    > > rysowania. Wszystko chodzi plynnie i z ta sama predkoscia na roznych
    > > prockach.
    >
    > Takie rozwiązanie nie chodzi płynnie.
    > Aby rzeczywiście chodziło płynnie, trzeba wyświetlać klatki w równych
    > odstępach - synchronizowanych cyklem odświeżania monitora przez kartę
    > graficzną. Jeśli którąś klatkę się zgubi - utrata płynności jest wyraźnie
    > widoczna.
    >
    > > A to, ze fps bedzie plywal, nie ma znaczenia. Sa
    > > zastosowania, gdzie realtime jest niezbedny - ale na litosc nie do
    > > prostego scrolla...
    >
    > Niestety prosty scroll wygląda źle, gdy fps pływa. Niektórym to
    przeszkadza.
    > Mnie osobiście też denerwuje, jeśli na szybkim komputerze nawet z pozoru
    tak
    > prosta rzecz jak scroll nie działa poprawnie.
    >

    yo, nawet w komercyjnych programach za grube miliony (o ile dobrze
    pamiętam) jak photoshop czy itunes, scrolle (pionowe z listami nazwisk)
    czasem nie wyglądają za dobrze - pominąwszy temat kasy (bo ja na kase nie
    jestem specjalnie łasy) też wydaje mi się że taki scroll liczony po czasach
    nie wygladałby dobrze - wygladałby dobrze gdyby nie było kwantyzacji, a
    jest zarowno 1) 'kwantyzacja czasowa' (ramek - biorąca się z częstotliwosci
    odświerzania [PYTANIE: Jak to jest z monitorami LCD? nie wiem jak to jest,
    teoretycznie być moze powinien być szał] jak i z czasu generacji ramki
    jak i 'kwantyzacja przestrzenna' wynikajaca z kwantyzacji pozycji stawiania
    pixeli na ekranie -- wydaje sie ze lepiej stawiac co okragły piksel i
    dobierać czasy, choć z drugiej strony jeśliby uprzeć się na plynne 80hz
    i zaokrąglac albo antyaliasingowac pozycje tez mogłoby być dobrze, w
    każdym razie rozwalanie jednego i drugiego czyli liczenie ze zmiennym
    krokiem pozycji i czasu byloby chyba najgorsze

    Parade


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: