  • 1. Data: 2010-12-07 09:49:43
    Temat: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    ktos bawil sie kiedyś programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
    i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
    zrobić - teraz w końcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
    sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
    ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
    czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia

    fir

  • 2. Data: 2010-12-07 10:07:08
    Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Ja si&ecirc; troch&ecirc; bawi&sup3;em jakim&para; jej b. prostym wariantem.
    > Hobbistycznie napisa&sup3;em gr&ecirc; która to wykorzystuje:
    > http://qwak.w8.pl/project:abcg
    > (aktualnie open source - GPL)
    >
    > Na stronie jest te&iquest; prezentacja wyja&para;niaj&plusmn;ca jak dzia&sup3;a ta
    implementacja
    > fizyki. W samej prezentacji m.in. odno&para;niki do dalszej literatury.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Piotr

    ok, much tnx, sprawdze to :)

    fir

  • 3. Data: 2010-12-07 10:08:27
    Od: qwak <q...@w...pl>

> [...]
    > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
    > czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia

    Ja się trochę bawiłem jakimś jej b. prostym wariantem.
    Hobbistycznie napisałem grę która to wykorzystuje:
    http://qwak.w8.pl/project:abcg
    (aktualnie open source - GPL)

    Na stronie jest też prezentacja wyjaśniająca jak działa ta implementacja
    fizyki. W samej prezentacji m.in. odnośniki do dalszej literatury.

    Pozdrawiam,
    Piotr

    --
    Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
    http://kiedygdzie.co

  • 4. Data: 2010-12-07 15:37:24
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Dec 2010 10:49:43 +0100, "fir"

    Zobacz tutaj

    http://www.geometrictools.com/

    A.L.

  • 5. Data: 2010-12-07 17:39:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-07 10:49, fir wrote:
    > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
    > czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia

    Zacznij od połaczenia punktów masy za pomocą "sprężynek" działających
    zgodnie z prawem Hooke'a i wywierajće na punkty masy siły. Jak ich
    będzie dużo (punktów i sprężynek) to dostatecznie (dla zabawy) będa
    symulować ciala "prawie sztywne". Zakładając oczywiścieze to czysta
    zabawa i nie interesują Cie rozwiązania korzystające np. z MES.

  • 6. Data: 2010-12-08 07:53:17
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Zacznij od po&sup3;aczenia punktów masy za pomoc&plusmn; "spr&ecirc;&iquest;ynek"
    dzia&sup3;aj&plusmn;cych
    > zgodnie z prawem Hooke'a i wywieraj&aelig;e na punkty masy si&sup3;y. Jak ich
    > b&ecirc;dzie du&iquest;o (punktów i spr&ecirc;&iquest;ynek) to dostatecznie (dla
    zabawy) b&ecirc;da
    > symulowa&aelig; ciala "prawie sztywne". Zak&sup3;adaj&plusmn;c oczywi&para;cieze to
    czysta
    > zabawa i nie interesuj&plusmn; Cie rozwi&plusmn;zania korzystaj&plusmn;ce np. z
    MES.

    a znasz jakies linki? nawet nie wiem 'co wklikać by cos wyleciało'

    [ zrobilem jako wstep prosta 'chmurkę' z czasteczek goniaca za wskaznikiem
    myszy

    www.fir1664.webpark.pl/miotanie.zip

    (jakby cos za wolno szlo to trzeba wcisnac 0 (zero na klawiaturze) pare razy
    - jest tam przelaczanie sleepa 0->2ms->4ms - nie wiem dlaczego jednen komp
    jakby 'zaookragla' mi czas ramek w gore do 15 ms ]

    wiadomo jak jest

    update(i)
    {
    p[i].x+=p[i].vx;
    p[i].y+=p[i].vy;

    p[i].vx+=Fx(x,y); //potencjal wektorowy / pole sil
    p[i].vy+=Fy(x,y);

    draw(i)

    }

    pomyslem czysto 'polowo': jesliby uwzgledniac potencjal sil miedzy czasteczkami
    (i sumowac w punkcie i sily od wszystkich wokol) to petla updatu bedzie w
    kwadracie od n (a ze n jest duze np 10tys to bardzo zwolni) -
    ew mozna zliczyc pole do tablicy ale i tak chyba bedzie wolno - a nawet
    wolniej - bo trzebaby je liczyc co ramke

    slowem przydalaby sie jakas dobra literatura nt roznych metod robienia
    podobnych rzeczy

    fir

  • 7. Data: 2010-12-08 08:05:03
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > On Tue, 07 Dec 2010 10:49:43 +0100, "fir"

    > Zobacz tutaj
    >
    > http://www.geometrictools.com/
    >
    > A.L.

    ok tnx, oblukuje wlasnie

  • 8. Data: 2010-12-08 08:09:25
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    implementacja
    > fizyki. W samej prezentacji m.in. odno&para;niki do dalszej literatury.

    fizyka tego pociagu fajna, co do mostow to nie moge zczaic od czego zalezy
    ze pociag przejedzie po kresce czy przez nia przeleci i to jest troche
    zniechecajace - nie zdazylem jeszcze looknac na zrodla ale lookne (to wszystko
    wymaga wykrzesania z siebie sporej ilosci fokusa), tnx

    fir

  • 9. Data: 2010-12-08 08:39:48
    Od: qwak <q...@w...pl>

    W dniu 08.12.2010 09:09, p...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > zniechecajace - nie zdazylem jeszcze looknac na zrodla ale lookne (to wszystko
    > wymaga wykrzesania z siebie sporej ilosci fokusa), tnx

    Zobacz slajd 12. Kreski położone przez użytkownika na poziomie terenu
    stanowią most i są innymi kreskami od pozostałych.

  • 10. Data: 2010-12-08 09:05:25
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    fir <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    terenu
    > stanowi&plusmn; most i s&plusmn; innymi kreskami od pozosta&sup3;ych.

    nie mam power pointa ani nawet office (caly dysk zawalony po brzegi muzą)
    tak ze ew prezentacji nie dam rady otworzyc

    - jakbys pamietal jakies dobre stronki z pamieci to tnx

    ja znam tylko jedna fajną

    http://freespace.virgin.net/hugo.elias/models/m_main
    .htm
    http://freespace.virgin.net/hugo.elias/graphics/x_ma
    in.htm

    [ale tu jest malo o fizyce]

    (znalazlem i czytalem ja juz 10 lat temu - pozatym to od lat sie
    zbieram do tematu prostej fizyki 2d a nigdy nic niewymodzilem
    i nie jestem otrzaskany :[ )

    fir