  • Data: 2011-08-17 16:28:09
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-17 17:17, J-L-F pisze:
    > Wystarczy, zaszumienie przeszkadza, ale, to może być bez znaczenia, bo
    > mam zamiar kupić EOS 5D z pierwszego wydania. Mam nadzieję, że pełna
    > klatka tak nie szumi.

    Nie szumi, ale spotka Cię niemiła niespodzianka - bardzo kapryśny
    światłomierz i wbrew temu, co się mówi, niewielka dynamika użyteczna
    (cienie dość szumią). Do tego ogólnie wolniej, ale przy pejzażu nie ma
    to znaczenia.

    > Nie rozumiem naświetlania z korektą +2/3EV - będą większe przepalenia
    > intensywnie świecących fragmentów chmur?

    Miałeś ok. 2/3 ev niedoszacowania i 2/3 zapasu - razem półtora ev. To
    dla cieni bardzo dużo. Dając +1,5ev jeszcze nie przepaliłbyś chmur, a
    uzyskał znacznie jaśniejsze i klarowniejsze zdjęcie do lekkiej obróbki.

    Kiedyś wrzuciłem taki test: lewe - doszacowane ręcznie (+1EV przy
    kontroli przepaleń), środkowe - histogram na środku - tak powinien
    ustawić światłomierz, prawe - tak pokazał światłomierz i ustawił
    automat. Oczywiście potem wszystkie zdjęcia wyrównałem w ACRze. Zaufanie
    światłomierzowi zamiast histogramowi może doprowadzić do tak dużej
    degradacji cieni.
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/histogram.jpg

    Obecnie takie pomyłki zdarzają się nieczęsto (zwłaszcza w kompaktach i
    bezlusterkowcach), ale w czasach 5D to był standard.

    --
    pozdrawia Adam
    /idzie kryzys, sprzedaż spada, dział marketingu zaleca stworzyć bloga/