  • Data: 2014-11-18 01:50:58
    Temat: Re: filtry Marumi Exus
    Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 16 listopada 2014 14:34:00 UTC+1 użytkownik XX YY napisał:

    > nie tylko , ze sie da , ale czesto znacznie latwiej i z lepszym skutkiem w obrobce.
    > nie zawsze owszem , ale w wiekszosci wypadkow szczegolnie w fotografii
    krajobrazowej bez wiekszego problemu.

    > trudno sie usuwa odbicia , ale jesli sa zbyt mocne to i filtr moze okazac sie
    niewystarczajacy , wowczas trzeba bez filtra i sie da.

    > stosowanie polara do krajobrazu w celu podniesienie kontrastu czy zaciemnienia
    nieba jest bez sensu. Spadek jasnosci o 2 EV tez jest czesto okupiony spadkiem
    jakosci.

    > jesli nie wierzysz to pokaz zdjecie krajobrazu bez filtra i z filtrem,
    > zobaczymy co sie da zrobic z tego bez filtra.
    Absolutnie nie masz racji
    Mnie wkręcenie polara zajmuje mniej niż 5 sekund od podjęcia decyzji o użyciu.
    W dodatku najczęściej jest potrzebny przy zdjęciach krajobrazowych , gdzie nie ma
    presji czasu. Spadek czułości o te 2 EV to kompensuję czasem otwarcia migawki, nie
    ISO.A na domalowywanie detali które giną w przepałach , to ja zwyczajnie czasu nie
    mam.
    PS Zafarby spadek ostrości to masz jak używasz polarów "budżetowych" . Ja nauczony
    doświadczeniem nie schodzę poniżej Marumi, a bazuję na Heliopanie. Drogo, ale się
    opłaca.
    Pozdrawiam Marcin