    From: John Smith <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: filtr sieciowy
    Date: Thu, 26 May 2011 12:24:57 +0200

    W dniu 2011-05-26 11:52, Mario pisze:

    > Skoro już piszesz to mogłeś podać kilka przykładów tych szumiących i
    > tych z małymi szumami. Zostałaby w archiwum jakaś korzyść z tego pisania.

    Stabilizatorów są tysiące! Jeśli nie więcej. W pdf szukaj pod nazwą
    "Output noise voltage".

    Z liniowych bardzo szumią:
    TPS71550 - 575uV (RMS) czyli 3795uVpp
    i ten właśnie stabilizator kiedyś mnie zaskoczył.

    popularny 78L05 - 30uVrms

    niskoszumny TPS79101 - 15uV

    Oczywiście nie można stosować przetwornic do bezpośredniego zasilania
    precyzyjnych ADC, gdyż tu wahania zasilania sięgają setek mV.
    K.