  • Data: 2009-04-22 13:28:11
    Temat: Re: filtr polaryzacyjny
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    > Od pewnego czasu (ok, juz ze dwa lata) mam filtr polar Hoya HMC
    > PL-CIR. Dotad robilem tylko te... widoczki (jak mawial Werycho).
    > Ale teraz chcialem zrobic zdjecie obiektu za szyba.
    > No i dupa.
    > Podchodzilem z roznych stron, krecilem filtrem i efekt (w najlepszym
    > przypadku) taki:
    > http://www.tinyurl.pl/?PubsJsP5
    > Dlaczego nie moge sie pozbyc tych odblaskow? W bogato ilutrowanych
    > ksiazkach o fotografii pokazuja, ze filtr polar wlasnie w takich
    > sytuacjach pozwala robic zdjecia przez szybe.

    To pewnie ND a nie POL ;)

    Jakbys pokazal jeszcze fotke bez filtra ;)
    Nikt nie twierdzi ze filtr odetnie odblaski w 100%,
    moze Twoj akurat tyle moze i nic wiecej?

    > I jeszcze jedno - czym czyscic taki polar (dmuchanie nie wystarcza)?
    > Rozumiem, ze powloki antyodblaskowe sa znacznie bardziej delikatne niz
    > na obiektywach.

    E tam.

    Ja po paru latach lezenia odkrylem na polarze warstwe tluszczu :)
    Na raz nie damo sie niczym wyczyscic. Uzylem recznikow papierowych
    i normalnego plynu do mycia okien. Kilka razy kawalkiem papieru
    zwilzonym lekko plynem i filtr jak nowy :)
    Trzeba uwazac z ilosci cieczy bo polary sa wielowarstwowe -
    jak wlejesz miedzy szybki to dupa blada ;)