  • 11. Data: 2010-06-20 19:55:07
    Temat: Re: filtr UV
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    news:hvlpn4$2sc$1@news.onet.pl...
    > rabin pisze:
    > > 1. ochrona obiektywu
    >
    > Obiektywy nie są z gipsu.

    A mnie raz filtr ochronił przednią soczewkę. Poległ, ale soczewka w moim
    105/2.5 ocalała.

  • 12. Data: 2010-06-20 19:56:06
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "rabin" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    kupiłem filtr Hoya HMC UV-0 do 2 obiektywów, na jakość obrazu nie
    narzekam

    witam,
    dzięki za pomoc, a czy ten filtr jest w wersji slim? nie winietuje?

    To "doprecyzuj" pytanie podając jakie masz szkło...

  • 13. Data: 2010-06-20 19:56:15
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 20 czerwca 2010 20:21, rabin wyraził następujacą opinię:

    > 1. ochrona obiektywu

    To już lepiej kup solidną, sztywną osłonę przeciwsłoneczną, odsunie
    zagrożenie od przedniej soczewki.

    Co do reszty to zgadzam się z Jankiem ;-) matryca na UV nie jest czuła a
    przednie soczewki są stosunkowo odporne.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 14. Data: 2010-06-20 20:04:01
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 20 czerwca 2010 21:55, Marcin [3M] wyraził następujacą opinię:

    > A mnie raz filtr ochronił przednią soczewkę.

    Raz na ile przypadków? Na 100 sytuacji w których używałeś aparatu? Na 1000?
    10000??

    > Poległ, ale soczewka w moim 105/2.5 ocalała.

    Dziesiątki tysięcy ludzi używają swoich aparatów i szybciej im mechanika
    obiektywu padnie niż porysuje się przednia soczewka.

    Filtr przed obiektywem pogarsza jakość zdjęcia, _każdego_ zdjęcia które
    zrobiłeś a przydał Ci się raz w ciągu całej Twojej dotychczasowej kariery
    foto.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 15. Data: 2010-06-20 20:22:05
    Od: rabin <t...@g...com>

    > Musia by si wybra w Himalaje, a poza tym na dotarcie uv do matrycy
    > raczej nie ma du ych szans.

    właśnie w Himalaje się wybieram :)

  • 16. Data: 2010-06-20 20:48:46
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 20 Cze, 22:04, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> wrote:

    > Raz na ile przypadk w? Na 100 sytuacji w kt rych u ywa e aparatu? Na 1000?
    > 10000??
    U mnie raz na 5 razy filtr się przydaje . I zwykle potem ląduje w
    śmietniku

    > Filtr przed obiektywem pogarsza jako zdj cia, _ka dego_ zdj cia kt re
    > zrobi e a przyda Ci si raz w ci gu ca ej Twojej dotychczasowej kariery
    > foto.
    Dobry UV w stopniu minimalnym.Szajs z akrylu faktycznie psuje.
    Pozdro Marcin

  • 17. Data: 2010-06-20 21:21:47
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-06-20 22:22, rabin pisze:

    > właśnie w Himalaje się wybieram :)

    Szkoda, że matryce są nieczułe na ultrafiolet ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 18. Data: 2010-06-20 21:48:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    d...@v...pl napisal:
    > U mnie raz na 5 razy filtr się przydaje . I zwykle potem ląduje w
    > śmietniku

    O! Co ty z tym aparatem robisz? Testy zniszczeniowe? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2010-06-20 22:04:53
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
    napisał w wiadomości news:hvls7i$7au$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Filtr przed obiektywem pogarsza jakość zdjęcia, _każdego_ zdjęcia które
    > zrobiłeś a przydał Ci się raz w ciągu całej Twojej dotychczasowej kariery

    Widzisz, a wypukła soczewka mojego starego 35/2 została porysowana...
    dekielkiem.

    Co do jakości - jakoś specjalnie nie rzuca mi się w oczy owo pogarszanie.
    Ale fakt, nie używam totalnego szmelcu.

  • 20. Data: 2010-06-20 22:06:09
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Proponuję lekturę :)