  • 1. Data: 2009-07-18 18:48:13
    Temat: eye one i Argyll - różne profile
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    Witam, kalibruję monitor za pomocą Eye One display 2 z oryginalnym
    oprogramowaniem, dostaję profil. Następnie ten sam czujnik, w tych
    samych warunkach używam z Argyllem. Znów dostaję profil... tylko, że te
    profile są różne. Nie potrafię powiedzieć, który jest lepszy, widzę
    tylko że po załadowaniu każdego z nich monitor wyświetla kolory nieco
    inaczej.
    Pytanie - dlaczego te profile są różne i co ważniejsze, którego profilu
    powinienem użyć? Osobiście skłaniam się ku temu wygenerowanemu przez
    oryginalne oprogramowanie. Mam rację?

    P.S. System operacyjny to Mac OS X (10.5.7) o ile ma to jakieś znaczenie.

    --
    Mis'

  • 2. Data: 2009-07-18 19:02:03
    Temat: Re: eye one i Argyll - różne profile
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    wstaw profile, to rzucimy oczkiem...

  • 3. Data: 2009-07-18 19:16:47
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 18 Jul 2009 19:48:13 +0100, "Michał M. Lechański"
    <m...@d...eu> wrote:

    >Pytanie - dlaczego te profile są różne i co ważniejsze, którego profilu
    >powinienem użyć? Osobiście skłaniam się ku temu wygenerowanemu przez
    >oryginalne oprogramowanie. Mam rację?
    Argyll generuje przynajmniej ze trzy warianty profili - zobacz opis
    colorprof -a. I prawie na pewno wariant generowany przez orginalny
    soft jest inny niż domyślny generowany przez Argylla.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 4. Data: 2009-07-18 20:59:18
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-18 20:48:13 +0200, "Michał M. Lechański" <m...@d...eu> said:

    > Pytanie - dlaczego te profile są różne i co ważniejsze, którego profilu
    > powinienem użyć?

    Wystarczy że korzystają z innego zestawu próbek i używają innych
    sposobów budowania z nich krzywych korekcyjnych. Wbrew pozorom przy
    profilowaniu monitora jest używane stosunkowo niewiele pomiarów - góra
    koło 50, wszystko co pomiędzy jest aproksymacją.

    > Osobiście skłaniam się ku temu wygenerowanemu przez
    > oryginalne oprogramowanie. Mam rację?

    Nie da się tego określić bez szklanej kuli ;-) Przy weryfikacji
    kalibracji monitora bardzo przydatny jest jakiś obiekt referencyjny - w
    poligrafii używa się do tego najczęściej porządnego proofa (a najlepiej
    kilku). Coprawda kolory są wtedy zawężone do modelu CMYK-owego, ale to
    i tak w zupełności wystarczy.

    > P.S. System operacyjny to Mac OS X (10.5.7) o ile ma to jakieś znaczenie.

    Raczej nie ma.

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-07-19 08:52:45
    Temat: Re: eye one i Argyll - róz.ne profile
    Od: "Micha? M. Lechan'ski" <m...@d...eu>

    On 18.07.2009 20:02 Czornyj wrote:

    > wstaw profile, to rzucimy oczkiem...

    Dzie;ki za zainteresowanie. Spróbuje; dzis' wieczorem wystawic' te profile.

    --
    Mis'

  • 6. Data: 2009-07-19 14:32:35
    Od: Darek <d...@c...homelinux.net>

    de Fresz pisze:
> [...]

    > profilowaniu monitora jest używane stosunkowo niewiele pomiarów - góra
    > koło 50, wszystko co pomiędzy jest aproksymacją.

    Argyll robi tyle pomiarów ile chcesz, jest jakieś górne ograniczenie ale
    bardzo wysokie.

    Mam Spydera {wiem, wiem, zabawka a nie kalibrator}, oryginalne
    oprogramowanie mierzy może z dwadzieścia próbek robi jedno przejście
    przy czym ciemne odcienie czytane są tak samo długo jak jasne.
    Argyll robi kilka przejść, próbki liczy się w setki a ciemne odcienie są
    czytane są wyraźnie dłużej niż jasne, więc dla mnie niema wątpliwości -
    tylko Argyll :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 7. Data: 2009-07-19 15:46:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 19 Jul 2009 16:32:35 +0200, Darek
    <d...@c...homelinux.net> wrote:

> [...]
    >Argyll robi kilka przejść, próbki liczy się w setki a ciemne odcienie są
    >czytane są wyraźnie dłużej niż jasne, więc dla mnie niema wątpliwości -
    Pewno co nieco przesadzam, ale Argyll sprawdza mi po 129 próbek
    każdego koloru, 129 próbek szarości i dopełnia kombinacjami do 2001
    próbek ;) Tak jak piszesz, przy wysokiej jakości ciemne kolory potrafi
    sprawdzać po parę sekund wyświetlając przy tym jakieś ciekawe kolorki
    na ekranie.

    Do oryginalnego pytacza: przyzwoity opis obsługi Argylla znalazłem
    tutaj: http://www.marcelpatek.com/argyll.html

    Jeżeli ktoś zna lepszy opis to z chęcią poznam.