  • 31. Data: 2010-09-08 15:18:18
    Temat: Re: escort czy astra.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-09-08 13:21, Artur Frydel pisze:

    > A jakie są wady wymienionych przez Ciebie modeli? Jakie są koszta obsługi
    > tych francuzów? Za fiatem jako firmą jakoś nie przepadam ale przyjrzę się
    > Xsarze bądź 306.

    Ceny części do francuzów _nie_ są wyższe. Tzn. są, w porównaniach fanów
    motoryzacji niemieckiej - oni mają zwyczaj porównywać ceny "ASOwych"
    oryginałów do franc, z najtańszymi zamiennikami (które by założyli u
    siebie) do gebelsów.
    W Xsarze i 306 jedyny problem to tylna belka zawieszenia. Reszta jest
    całkowicie standardowa.
    Belkę idzie zrobić za około 1000zł na gotowo, tzn. by mieć z nią spokój
    na długi czas (tj. 100-200kkm pod warunkiem dopilnowania stanu
    uszczelnień). Auta te, jeśli niebite, nie chcą rdzewieć. A to
    automatycznie przekłada się na spore oszczędności w postaci nietopienia
    niemałej kasy na i tak przegraną walkę z rdzą.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 32. Data: 2010-09-08 15:29:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 08 Sep 2010 15:18:18 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Belkę idzie zrobić za około 1000zł na gotowo, tzn. by mieć z nią spokój

    poniżej 500 zł a nie 1000. I dotyczy to belki na którejś ktoś jeździł z
    rozwalonymi łozyskami, bo sam komplet naprawczy wahaczy to niecałe 100 zł
    plus robocizna, w porywach całość do 200 zł.
    500 w momencie kiedy już konieczne jest tulejowanie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 33. Data: 2010-09-08 15:43:43
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-09-08 15:29, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > plus robocizna, w porywach całość do 200 zł.
    > 500 w momencie kiedy już konieczne jest tulejowanie.

    A gdzie można zrobić belkę za taką cenę. Moja jest OK ale tak na
    przyszłość warto wiedzieć by nie przepłacać.
    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-09-08 16:00:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 08 Sep 2010 15:43:43 +0200, Piotr Jurczak napisał(a):

    > A gdzie można zrobić belkę za taką cenę. Moja jest OK ale tak na
    > przyszłość warto wiedzieć by nie przepłacać.

    http://www.antalex.pl/antalex_peugeot_citroen_napraw
    a_tylna_belka_cennik.php
    (w zeszłym roku mieli 480 zł, wciąż sporo mniej niż 1000 zł)
    http://allegro.pl/belki-tyl-regeneracja-belek-swidni
    ca-i1209460196.html
    to tak pierwsze wyniki z brzegu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 35. Data: 2010-09-08 16:09:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    a tu masz zestaw naprawczy Berlingo/Xsara Picasso:
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-citroen-ax-
    berlingo-peugeot-i1185504807.html

    ZX, Xsara, 306:
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tylnej-citr
    oen-zx-peugeot-i1208522920.html

    Saxo:
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tyl-ax-saxo
    -106-p-106-oryg-i1202720650.html

    206:
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-tynej-belki-peuge
    ot-206-oryginal-i1213465173.html
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 36. Data: 2010-09-08 16:18:49
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-09-08 16:00, Waldek Godel pisze:

> [...]
    a_tylna_belka_cennik.php
    > (w zeszłym roku mieli 480 zł, wciąż sporo mniej niż 1000 zł)

    Dzięki
    Tych to znałem, ale jak doliczę dojazd lub koszt demontaż/montaż to
    wychodzi tak koło tysiąca.
    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2010-09-08 16:21:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 08 Sep 2010 16:18:49 +0200, Piotr Jurczak napisał(a):

    > Tych to znałem, ale jak doliczę dojazd lub koszt demontaż/montaż to
    > wychodzi tak koło tysiąca.

    to znajdź sobie porządnego i niedrogiego mechanika niedaleko od siebie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 38. Data: 2010-09-08 17:17:35
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-09-08 16:09, Waldek Godel pisze:

    > ZX, Xsara, 306:
    > http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-belki-tylnej-citr
    oen-zx-peugeot-i1208522920.html

    Czyli Made in Chujumuju?
    Oryginalne łożyska, to tylko i wyłącznie SNR.
    Poza tym - ten zestaw naprawczy jest dla tych, co to im dopiero co
    uszczelnienia padły. A one jak padają, to wpuszczają syf i wodę do środka.
    Jak czop nie jest idealny, to wymiana samych łożysk jest jak założenie
    czystych gaci na tydzień niemytą dupę, o czym pewnie dobrze wiesz.

  • 39. Data: 2010-09-08 17:31:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 08 Sep 2010 17:17:35 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Oryginalne łożyska, to tylko i wyłącznie SNR.

    U PSA nie ma czegoś takiego jak "tylko i wyłącznie"
    Oprócz tego któryś tam zestawm był z łożyskami Timkena które raczej bez
    problemu bym mógł założyć u siebie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 40. Data: 2010-09-09 07:46:15
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Jeszcze raz dzięki za dyskusję (i zwrócenie uwagi na francuzy z ich tylnymi
    belkami).
    W międzyczasie pogadałem trochę z mądrymi ludźmi, i generalna opinia jest
    taka, że auta w cenie ~6k zł to jest typ pojazdu od którego każdy ucieka bo
    się zaczyna psuć - i dlatego sprzedaje. A jak jest sprawny to nie sprzedaje
    bo szkoda (aż takiej kasy za auto nie ma).
    Zastanawiam się nad zajrzeniem do drugiej skarpety z oszczędnościami :) i
    szarpnięciem się z 10-12k zl na jakiegoś japońca. Zawsze mi się marzyła
    Corolla, tyle że moja mentalność dusigrosza nie pozwalała mi zaglądać w
    kierunku >10k zł. No ale raz kozie śmierć - najwyżej na wiosnę będę trawe
    jadł ;-) Tak więc muszę sobie przemyśleć za i przeciw Corolli e11.

    Anyway, dzięki za dyskusję. Jak się prześpię z zakupem Corolli i będę miał
    więcej pytań, to nie omieszkam ich tutaj zadać, bo widzę że grupa prężna, co
    w czasach zanikającego usenetu jest mało spotykane.

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Don't believe everything you hear or anything you say.