eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyescort czy astra.Re: escort czy astra.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Tue, 07 Sep 2010 09:01:24 +0200
    From: Maciek <m...@n...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Thunderbird/3.1.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: escort czy astra.
    References: <1095ua0vn650i$.dlg@bzyk.dyndns.org>
    In-Reply-To: <1095ua0vn650i$.dlg@bzyk.dyndns.org>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 61
    Message-ID: <4c85e346$0$22793$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.133.194
    X-Trace: 1283842886 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22793 83.24.133.194:49318
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308893
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-07 07:36, Artur Frydel pisze:
    > Celuję w auto '98-2000, cena ~6k. Silnik 1.6 - nie będę gazował. Wypadło na
    > astrę bądź escorta. I teraz pytanie; który? Ja rozumiem że trzeba patrzeć na
    > konkretny egzemplarz, bo przy tym roczniku zawsze można kupić złom, ale
    > chodzi mi raczej o generalne opinie o danej marce. Co psuje się w astrach,
    > na co patrzec w escordzie...
    Nie wiem na co w Astrach patrzeć, ale mam Escorta, więc mogę na ten
    temat coś napisać.

    Zrobiłem Escortem jakieś 50 tys. km i w tym czasie poważniejszą awarią
    była uszczelka pod głowicą, która poleciała razem z pompą wody, więc się
    trochę rzeczy nawarstwiło i koszty były spore. Po części trochę moja
    wina, bo zamiast poważnie wziąć się za diagnozowanie, czy przypadkiem
    uszczelka nie pada, to jeszcze trochę jeździłem i zabiłem pompę wody
    (spaliny dostawały się do układu chłodzenia, zapowietrzał się, rosło
    ciśnienie). Bezpośrednio po zakupie wymieniłem też sprężyny z tyłu
    (kombi), bo nie zauważyłem, że jedna pękła :->

    Poza uszczelką walczyłem dłuższy czas z hamulcami - jeden klocek z lewej
    strony bardzo szybko się zużywał, tarcza dostawała bicia. "Specjaliści"
    robili mi więc ze 2 razy "konserwację zacisków", wymienili wężyki
    hamulcowe, wreszcie tłoczek, w między czasie ze 2 komplety klocków i
    jeden tarcz. Inny pewnie by zwyczajnie z tym jeździł, ale ja się
    zawziąłem :-> Wreszcie się wk*, kupiłem używany zacisk i przełożyłem
    jarzmo - mam nadzieję, że teraz będzie ok. Oczywiście nie jest to raczej
    typowa awaria, tylko jakaś pozostałość po działalności serwisantów,
    którzy pewnie za ostro młotem przy tym zacisku pracowali :->

    Obecnie najpoważniejszym problemem jest dla mnie lekki smrodek
    spalenizny, który wydobywa się po włączeniu trzeciego biegu nawiewu.
    Pojawił się po czyszczeniu klimatyzacji, więc nie wiem, czy użyty środek
    czegoś bardziej nie popsuł niż poprawił. Ponieważ napraw wiąże się z
    rozebraniem klimy, więc na razie nie używam tego biegu nawiewu :-)

    Kolejną sprawą są typowe przypadłości, z którymi da się żyć:
    - przełącznik zespolony (nie odbijają kierunki, bywają poważniejsze
    problemy)
    - krokowiec (obroty potrafią się zawiesić na np. 3000 i powoli spadać -
    na trochę pomaga czyszczenie, ale później konieczna wymiana)
    - delikatne zawieszenie (na naszych drogach szybko padają gumy w
    wahaczach, łączniki i gumy stabilizatora)

    Więcej rzeczy właściwie nie stwierdziłem, poza najpoważniejszą: RDZĄ.
    Proponuję na to zwracać największą uwagę, bo mechanikę można zrobić
    względnie tanio, często we własnym zakresie, bo to prosta konstrukcja,
    zaś walka z rudą jest niestety skazana na niepowodzenie.
    Miejsca do sprawdzenia:
    - dół błotników przednich
    - błotniki tylne
    - tylna klapa
    - spody drzwi
    - progi
    - słupki przedniej szyby
    - słupek przy prawych tylnych drzwiach (w kombi potrafi pękać)
    - podłoga
    - podłużnice
    - wszystko pozostałe :-D

    --
    Pozdrawiam
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: