-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Tue, 07 Sep 2010 09:01:24 +0200
From: Maciek <m...@n...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
Thunderbird/3.1.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: escort czy astra.
References: <1095ua0vn650i$.dlg@bzyk.dyndns.org>
In-Reply-To: <1095ua0vn650i$.dlg@bzyk.dyndns.org>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 61
Message-ID: <4c85e346$0$22793$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.24.133.194
X-Trace: 1283842886 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22793 83.24.133.194:49318
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308893
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-07 07:36, Artur Frydel pisze:
> Celuję w auto '98-2000, cena ~6k. Silnik 1.6 - nie będę gazował. Wypadło na
> astrę bądź escorta. I teraz pytanie; który? Ja rozumiem że trzeba patrzeć na
> konkretny egzemplarz, bo przy tym roczniku zawsze można kupić złom, ale
> chodzi mi raczej o generalne opinie o danej marce. Co psuje się w astrach,
> na co patrzec w escordzie...
Nie wiem na co w Astrach patrzeć, ale mam Escorta, więc mogę na ten
temat coś napisać.
Zrobiłem Escortem jakieś 50 tys. km i w tym czasie poważniejszą awarią
była uszczelka pod głowicą, która poleciała razem z pompą wody, więc się
trochę rzeczy nawarstwiło i koszty były spore. Po części trochę moja
wina, bo zamiast poważnie wziąć się za diagnozowanie, czy przypadkiem
uszczelka nie pada, to jeszcze trochę jeździłem i zabiłem pompę wody
(spaliny dostawały się do układu chłodzenia, zapowietrzał się, rosło
ciśnienie). Bezpośrednio po zakupie wymieniłem też sprężyny z tyłu
(kombi), bo nie zauważyłem, że jedna pękła :->
Poza uszczelką walczyłem dłuższy czas z hamulcami - jeden klocek z lewej
strony bardzo szybko się zużywał, tarcza dostawała bicia. "Specjaliści"
robili mi więc ze 2 razy "konserwację zacisków", wymienili wężyki
hamulcowe, wreszcie tłoczek, w między czasie ze 2 komplety klocków i
jeden tarcz. Inny pewnie by zwyczajnie z tym jeździł, ale ja się
zawziąłem :-> Wreszcie się wk*, kupiłem używany zacisk i przełożyłem
jarzmo - mam nadzieję, że teraz będzie ok. Oczywiście nie jest to raczej
typowa awaria, tylko jakaś pozostałość po działalności serwisantów,
którzy pewnie za ostro młotem przy tym zacisku pracowali :->
Obecnie najpoważniejszym problemem jest dla mnie lekki smrodek
spalenizny, który wydobywa się po włączeniu trzeciego biegu nawiewu.
Pojawił się po czyszczeniu klimatyzacji, więc nie wiem, czy użyty środek
czegoś bardziej nie popsuł niż poprawił. Ponieważ napraw wiąże się z
rozebraniem klimy, więc na razie nie używam tego biegu nawiewu :-)
Kolejną sprawą są typowe przypadłości, z którymi da się żyć:
- przełącznik zespolony (nie odbijają kierunki, bywają poważniejsze
problemy)
- krokowiec (obroty potrafią się zawiesić na np. 3000 i powoli spadać -
na trochę pomaga czyszczenie, ale później konieczna wymiana)
- delikatne zawieszenie (na naszych drogach szybko padają gumy w
wahaczach, łączniki i gumy stabilizatora)
Więcej rzeczy właściwie nie stwierdziłem, poza najpoważniejszą: RDZĄ.
Proponuję na to zwracać największą uwagę, bo mechanikę można zrobić
względnie tanio, często we własnym zakresie, bo to prosta konstrukcja,
zaś walka z rudą jest niestety skazana na niepowodzenie.
Miejsca do sprawdzenia:
- dół błotników przednich
- błotniki tylne
- tylna klapa
- spody drzwi
- progi
- słupki przedniej szyby
- słupek przy prawych tylnych drzwiach (w kombi potrafi pękać)
- podłoga
- podłużnice
- wszystko pozostałe :-D
--
Pozdrawiam
Maciek
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.10 09:09 Mario
- 07.09.10 09:08 krzysiek82
- 07.09.10 09:24 Maciek
- 07.09.10 09:37 WS
- 07.09.10 09:41 Maciek
- 07.09.10 09:40 IDOC
- 07.09.10 09:54 WS
- 07.09.10 10:23 Piotr Jurczak
- 07.09.10 12:58 AA
- 07.09.10 14:20 Piotr Jurczak
- 07.09.10 20:50 srnietana
- 07.09.10 22:17 Rev
- 07.09.10 22:18 hamberg
- 07.09.10 22:57 J.F.
- 08.09.10 11:43 krzysiek82
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=