  • Data: 2010-12-13 12:26:32
    Temat: Re: err 01 w EF 18-55 USM
    Od: Łukasz Wróblewski <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 19:55:03 +0100, J-L-F napisał(a):

    > Obiektyw, po skręceniu na szeroki koniec (18), nie robi zdjęć, tylko
    > pojawia się komunikat "Err 01 - błąd transferu sygnału, wyczyść styki".
    > Po skręceniu do 24 już działa i nawet robi fajne zdjęcia.
    > Czyściłem styki, ale nie pomogło.
    > Chyba to się nie da naprawić, trochę szkoda, żal mi tego obiektywu, bo
    > to USM.

    Elastyczna taśma łącząca styki z elektroniką. Któraś z żył musiała pęknąć i
    teraz po zgięciu nie przewodzi. Miałem coś podobnego z Canonem 50 1.8II.
    Wystarczyło rozkręcić obiektyw, znaleźć która żyła nie przewodzi i wlutować
    przewód, tak aby przewodził zamiast tej jednej żyły. Chwila pracy i
    obiektyw uratowany. Z rozkręcaniem zuma, może być ciężej ale jak się nie
    boisz możesz spróbować.

    --
    Łukasz

    "Spec tajne, przed użyciem spalić."
    ś.p. mjr Jerzy Makieła, który nie bał się prawdy!