    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ep-1 - kilka uwag
    Date: Thu, 13 Aug 2009 23:46:05 +0200

    Janko Muzykant wrote:
    > Mam wyłożony gumą od podkładek do myszek, dzięki temu mogę tym rzucać.
    > Jeden zresztą już zamordowałem:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/g9.jpg

    Pamiętam.

    > Gdzieś na błocie w jesień późną przeleciałem kilka metrów :)
    > A pokrowiec jest bardzo poręczny, bo chroni także przed deszczem i
    > śniegiem, dynda sensownie, można z niego wyciągnąć aparat w sekundę,
    > odstrasza dresów i wygląda pięknie jak również pięknie pachnie, ale te
    > dwie cechy są subiektywne :)

    Ale tym sposobem z małego zrobiłeś duże i nieporęczne (tak!!).
    Sam nie rzucam aparatami, w błocie ich nie kąpię, stąd mi takiego czegoś
    nie trzeba i tak. Nie uważam też, że od aparatu należy się by go topić,
    przypalać i rzucać, a ma działać.

    > Niestety, to nie palm oparty na palmos, gdzie tak można było :)

    Palm niestety zdechł jakieś 7 lat temu w chwili wypuszczenia POS6, które
    jakkolwiek łatało dziury piątki, to jednak wymagało mega-kombinacji do
    tego, żeby poprawić programy by pod nim działały. Na konferencjach goście
    z Palma rozdawali koszulki programistom "mój program chodzi na POS6" :)
    hihi :) Niby palm, a właściwie to access złapał drugi dech teraz z Pre,
    ale ja już nie wierzę. Zresztą widziałem i niestety szans niewiele, a
    "ludzie jak głupie kupują ajfony!"

    > Ale z drugiej strony ja to raz wszystko ustawiam i zapominam. Przy
    > naświetlaniu na histogram i robieniu rawów prawie niczego się nie zmienia.

    Też ustawiam większość i zapominam o niej, ale jak ustawiam mniejszość, co
    to ustawianie jej dla mnie ma sens, choć robię to rzadko to jednak potykam
    się o stertę śmieciowych opcji.

    > Coś tam jednak pstryka głośno i czuć to łapą. Zaraz sobie obejrzę.

    Fuj! :)

    > Już obejrzałem - normalna migawka szczelinowa :)

    I to to tak rzuca aparatem?

    > Nic znowu nie rzuca, wyczuwa się tylko migawkę jak w analogowym kompakcie.
    > Rzuca palec wskazujący jak sie wciska spust, stąd przy czasach ~1/15 bez
    > stabilizacji włączałem często serię i zwykle drugie było najostrzejsze.

    Przy takim kompakcie to norma. Małe, lekkie, łatwo tym machnąć wciskając
    przycisk. Można z pewnością nieźle dociążyć, ale jeszcze lepiej to po
    prostu zastosować statyw paskowo gumowy.

    > I 90% szukających aparatu do streeta.

    A windows prawda. Znajdź tu na grupie kilka osób, które kupiło cokolwiek z
    m4/3 i szukało tej opcji. A to grupa niereprezetatywna.
    Owszem street to street, ale samo słowo hiperfokalna przerzedzi Ci
    nabywców okrutnie.

    > Wystarczy szybszy procek.

    No właśnie nie wystarczy - jeszcze matryca musiałaby odpowiednio szybko i
    w dobrej jakości dawać obraz tak by było z czego próbkować.

    > Nie ma. Szkoda że nie ma dyktafonu, nagrywam sobie czasem różne takie
    > odgłosy i w g9 był bardzo przyjemny dyktafon, choć mono, to 44k z dobrą
    > dynamiką i co najważniejsze, alternatywnie manualnym poziomem ze
    > wskaźnikiem wysterowania.

    Ale dźwięk do filmów nagrywa?
    To wyżej było czy nie ma dodatkowych klikoefektów ;)
    Z miesiąc temu byłem z kilkoma osobami w muzeum farmacji (polecam!
    uwielbiam to miejsce i odwiedzam co rok/dwa). W piwnicy jakieś pojemniki z
    truciznami, jakieś artefakty medyczne, trumienki i podobne... A tu nagle
    słychać ciche i słodkie "miał".. Zerwały się dziewczyny, "kotek!", że niby
    pewnie gdzieś tu zabłądził i płacze. A tu jakiś dziadzio odwraca się i
    mówi, że to jego aparat. Rzeczywiście gość miał śliczne piski kotka na
    każdy przycisk i grał na tym tak, że po kolei każdy kto wchodził martwił
    się o kotka! :)

    > Ale jaja, NIE MA SEPII!

    NIE MOŻE BYĆ! :D

    > Zaczęło się od dcraw, ale w batchu robię dokładnie to samo silnikiem z
    > tegoż. Szybciej, sprawniej, czyściej i bez obowiązkowego gimpa :)

    Te zacieki co to na niebie wyszły to dobrze nie świadczą o tym hihi i tak :)

    d.