  • Data: 2009-08-13 17:53:33
    Temat: Re: ep-1 - kilka uwag
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Magnes pisze:
    > Artefakty są przez ZA SŁABY filtr AA, a nie za mocny!

    Artefakty to wzorki w miarę regularne, ich źródłem może być tysiąc
    problemów. W tym konkretnym przypadku pojawiają się ze zbyt mocno
    wyostrzonego programowo obrazu, który jest zbyt rozmyty przez zbyt silny
    filtr aa:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/ep1/artefakty.jpg

    Domyślnie algorytmy olka ostrzą się z dużym promieniem przy użyciu
    filtra dolnoprzepustowego, co może jest i ładne na pierwszy rzut oka,
    ale w porównaniu z konkurencją (po zastosowaniu w tamtych przypadkach
    ostrzenia niskopromieniowego, dostępnego tylko w szopie) wygląda
    nieszczególnie, ''kompaktowo'' jak to Konrad określił.
    Tu przykład takiego ręcznego ostrzenia z niskim promieniem z canona:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/helios.jpg

    > W E-P1 jest
    > znacznie słabszy niż w dotychczasowych Olkach (przez co obraz jest
    > ostrzejszy, ale jak widać wychodzi mozaika). Filtr AA zmiękcza obraz,
    > by wyciąć wyższe częstotliwości i uniknąć mozaikowania (tych
    > artefaktów) przy konwersji sygnału z postaci analogowej na cyfrową.

    Owszem, w e-p1 jest deko słabszy filtr, ale w pozostałym temacie nie
    masz racji. Dowodem są choćby zdjęcia z matrycy pozbawionej filtra (były
    tu jakiś czas temu). Ten sam efekt (charakterystyczna mozaika) pojawia
    się od czasów E1.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl