eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[engine] tie50 › Re: [engine] tie50, - patches again
  • X-Received: by 10.140.108.162 with SMTP id j31mr36484qgf.18.1403814965152; Thu, 26
    Jun 2014 13:36:05 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.108.162 with SMTP id j31mr36484qgf.18.1403814965152; Thu, 26
    Jun 2014 13:36:05 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!w8no1303073qa
    c.0!news-out.google.com!a8ni485qaq.1!nntp.google.com!w8no1303067qac.0!postnews.
    google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 26 Jun 2014 13:36:04 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <a...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=93.154.168.122;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 93.154.168.122
    References: <c...@g...com>
    <d...@g...com>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <9...@g...com>
    <loeltv$fkf$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: [engine] tie50, - patches again
    From: firr <p...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 26 Jun 2014 20:36:05 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:206074
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > > w jaki sposób definiują widok 3d?
    >
    >
    >
    > to jest format raw faces /triangles =
    >
    > surowa tablica trojkatów
    >


    wogole to powraca dla mnie temat opisywania figur łatami beziera - ten akurat
    tie-fighter jest kanciasty ale mam inny model
    syreny ktora ma tez sporo trojkatów 62 tysiace a pewnie dalaby sie opisac bez
    problemu z 50 łatami

    tutaj walcze w tym rasteryzerze z tym by
    uzyskac 100 k/20 ms i nie bardzo widze dalsze mozliwosci optymalizacji 9wydaje sie to
    niemozliwe) ale gdyby tak zrobic rasteryzer platow beziera?

    - prawie polowe czasu zajmuje transformacje tych 100 k (3.6MB) trojkatów, w przypadku
    platów ten czas bylby ok 1000x krotszy (no moze troche mniej ale wielokroc)

    ogolnie ten fakt powoduje ze obciaznie pierwszej polowy pipeline spada z 100% gdzies
    tak do 1%

    zostaje jeszcze kwestia rasteryzacji,

    najlatwiejszym sposobem i tym ktory sie chyba zwykle robi jest wyrenderowanie takiej
    laty jako takiego kocyka z trojkatów
    - co jest banalne bo po lacie leci sie jak w podwojnej petli for bardzo szybko
    samymi sumami i mnozeniami (o ile pamietam)


    ze wzgledu na to ze trojkaty w takim kocu leza blisko siebie moze to byc nawet samo z
    siebie nieco szybsza rasteryzacja niz w zwyklym modelu 3d (w modelu 3d tez zwykleleza
    jakostam bliko siebie ale tu
    kontrola nad czesciami procesu jest lepsza
    wogole mozna trójkatyzowac te laty z dowolna gestaoscia i miec wiekszą kontrole
    nad tym jak to robic

    pozatym - co najwazniejsze - o ile w tym schemacie z trojkatami nie ma innej opcji
    niz robic takie male rasteryzacje np 50k trojkatow (co jest cholernie ze tak powiem
    rozproszonym procesem liczyc 3 x 50 tysiecy
    nachylen by pozniej robic to malymi scanlinami itd ) to tutaj najprawdopodobniej
    mozna pokusic sie o jakas bardziej calosciową metode rasteryzacji takiej łaty -sa tu
    swietne perspektywy i chyba bede musial nad tym popracowac bo nawet nie powinno to
    byc 'az takie' trudne - gdybym np zrobil tego typu rasteryzer i osiagnal renderowania
    np pare razy szybsze niz na surowych trojkatach to by było coś (wielokroc ray szybsze
    byloby trudno osiagnac bo same zapisy do framebuforow zajmuja swoj czas i tego sie
    nie przeskoczy ale to cale obracanie ciezkimi geometriami mozna chyba w sporej czesci
    wyeliminowac a i moze osiagnac lepszą jakosc wizualna dla pozaokraglanych modeli)

    co do tej metody rasteryzacji to np mozliwe ze daloby sie to zrobic nie trojkatami
    tylko zwyklymi pikselami moze trzebby tylko wymyslic jakas metode sprytnego
    wyznaczania tych przyrostowych delt dx dy by nie powodowaly ani dziur miedzy
    pikselami ani tez pisania jednego po drugim moze wlasnie bede probowac sie pobawic ;/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: