-
Data: 2014-06-26 22:36:04
Temat: Re: [engine] tie50, - patches again
Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>
> > w jaki sposób definiują widok 3d?
>
>
>
> to jest format raw faces /triangles =
>
> surowa tablica trojkatów
>
wogole to powraca dla mnie temat opisywania figur łatami beziera - ten akurat
tie-fighter jest kanciasty ale mam inny model
syreny ktora ma tez sporo trojkatów 62 tysiace a pewnie dalaby sie opisac bez
problemu z 50 łatami
tutaj walcze w tym rasteryzerze z tym by
uzyskac 100 k/20 ms i nie bardzo widze dalsze mozliwosci optymalizacji 9wydaje sie to
niemozliwe) ale gdyby tak zrobic rasteryzer platow beziera?
- prawie polowe czasu zajmuje transformacje tych 100 k (3.6MB) trojkatów, w przypadku
platów ten czas bylby ok 1000x krotszy (no moze troche mniej ale wielokroc)
ogolnie ten fakt powoduje ze obciaznie pierwszej polowy pipeline spada z 100% gdzies
tak do 1%
zostaje jeszcze kwestia rasteryzacji,
najlatwiejszym sposobem i tym ktory sie chyba zwykle robi jest wyrenderowanie takiej
laty jako takiego kocyka z trojkatów
- co jest banalne bo po lacie leci sie jak w podwojnej petli for bardzo szybko
samymi sumami i mnozeniami (o ile pamietam)
ze wzgledu na to ze trojkaty w takim kocu leza blisko siebie moze to byc nawet samo z
siebie nieco szybsza rasteryzacja niz w zwyklym modelu 3d (w modelu 3d tez zwykleleza
jakostam bliko siebie ale tu
kontrola nad czesciami procesu jest lepsza
wogole mozna trójkatyzowac te laty z dowolna gestaoscia i miec wiekszą kontrole
nad tym jak to robic
pozatym - co najwazniejsze - o ile w tym schemacie z trojkatami nie ma innej opcji
niz robic takie male rasteryzacje np 50k trojkatow (co jest cholernie ze tak powiem
rozproszonym procesem liczyc 3 x 50 tysiecy
nachylen by pozniej robic to malymi scanlinami itd ) to tutaj najprawdopodobniej
mozna pokusic sie o jakas bardziej calosciową metode rasteryzacji takiej łaty -sa tu
swietne perspektywy i chyba bede musial nad tym popracowac bo nawet nie powinno to
byc 'az takie' trudne - gdybym np zrobil tego typu rasteryzer i osiagnal renderowania
np pare razy szybsze niz na surowych trojkatach to by było coś (wielokroc ray szybsze
byloby trudno osiagnac bo same zapisy do framebuforow zajmuja swoj czas i tego sie
nie przeskoczy ale to cale obracanie ciezkimi geometriami mozna chyba w sporej czesci
wyeliminowac a i moze osiagnac lepszą jakosc wizualna dla pozaokraglanych modeli)
co do tej metody rasteryzacji to np mozliwe ze daloby sie to zrobic nie trojkatami
tylko zwyklymi pikselami moze trzebby tylko wymyslic jakas metode sprytnego
wyznaczania tych przyrostowych delt dx dy by nie powodowaly ani dziur miedzy
pikselami ani tez pisania jednego po drugim moze wlasnie bede probowac sie pobawic ;/
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=