  • Data: 2011-04-13 10:05:02
    Temat: Re: enduro
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-04-13 11:48:43 +0200, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> said:

    > No dobrze, ale po co mam go myc po kazdej jezdzie? Zeby stal czysty w
    > garazu? Pytam serio...

    Bo świeże błocko i kurz schodzą dużo łatwiej niż zaschnięte na wiór. A
    kiedyś, jak będzisz chciał zrobić serwis, oskrobanie rzadko mytego
    motocykla będzie bardziej upierdliwe.
    Jak nie chcesz myć całego motura, to absolutnie nikt Cię do tego nie
    zmusi, jednak warto choć opłukać: przednią i tylną piastę oraz obręcze,
    przedni zawias (co jakiś czas zajrzeć też pod osłony przeciwkurzowe i
    tam przeczyścić), tylny zawias (układ dźwigni itd., przesmarować
    kalamitki jeśli są), przedni i tylny hebel, napęd (w okolicach
    przedniej zębatki i napinacza niezły syf się potrafi zebrać). No i
    siodło, bo po ubłoconym dupa się potrafi strasznie ślizgać. Ale to nie
    jest obligatoryjne ;-)

    de Fresz