  • Data: 2011-04-11 08:54:13
    Temat: Re: enduro
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po kilku tygodniach ogladania motocykli, czytania recenzji i rozmow z ludzmi
    zdecydowalem sie jednak na kupno WR450F. Wbrew temu co wczesniej
    planowalem,kupilem nowy motocykl. To troche zasluga/wina de Fresza -
    postraszyl mnie tymi czestymi regulacjami i pomyslalem ze jak kupie uzywany
    to nie wiem czy komus sie chcialo tak czesto zagladac do silnika. Nie zeby
    mi sie chcialo ;)

    KLX450R odrzucilem bo nie podobalo mi sie wykonanie. Fajny motocykl ale ma
    niedociagniecia - odstajaca rura kolektora, koniecznosc odkrecania rury od
    wydechu przy wymianie filtra oleju, niewygodne ukladanie filtru powietrza,
    kiepskie opinie o zawieszeniu. Do tego cena prawie na poziomie WR.

    WR250 calkiem mi si podobala ale wazy tylko kilka kg mniej od 450. Dodatkowo
    kosztuje prawie tyle samo co 450. Wiec jesli mam wybor pomiedzy mocniejszym
    a slabszym motocyklem w podobnej cenie to jednak wole ten mocniejszy. Ktos
    pisal ze przy 450 potrzebna jest polisa na zycie, ale tak jak juz wczesniej
    wspomnialem - bedzie to moj trzeci motocykl terenowy wiec moze i bez polisy
    sie obejdzie.

    KTM ma swietne opinie, fajne wykonanie. Tyle ze to tak samo jak Yamaha ale
    jest drozszy. Nie widzialem zadnej wartosci dodanej pomiedzy KTM a Yamaha,
    przynajmniej na moim amatorskim poziomie. Dodatkowo Yamaha jest w moich
    rejonach znacznie popularniejsza wiec spodziewam sie nizszych cen czesci
    zamiennych.

    Suzuki DRZ jest slabszy i ciezszy niz konkurencja. Wyglada (moim zdaniem)
    strasznie archaicznie. Niby wyglad nie ma znaczenia w terenie ale nie bylem
    w stanie zaakceptowac tego motocykla.

    Honde sobie darowalem z podobnych powodow co KTM. Tez ma dobre opinie ale
    nie widze specjalnej roznicy pomiedzy Yamaha a Honda. Ponadto serwis Yamahy
    mam pomiedzy domem a praca wiec bedzie mi wygodniej zostawiac tam motocykl
    na przeglady okresowe. Szczegole ze w tym samym miejscu serwisuje moj obecny
    motocykl.

    Jeszcze pytanie do posiadaczy Yamahhy - znacie jakis sensowny sklep
    internetowy gdzie moge kupic takie drobnostki jak np. filtry w dobrej
    cenie?

    Dzieki wszystkim za rady.

    Pozdrawiam,
    Iguan