  • Data: 2009-11-17 18:50:34
    Temat: Re: email push? jak to dziala?
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    Waldek Godel wrote:
    > Wiesz.. o urządzenie obsługujące IMAP IDLE nie jest aż tak trudno.

    Tak, wiem. Sam mam SE k810i, w którym to całkiem zacnie chodziło.

    > Z serwerem już nie jest aż tak dobrze.

    No ja jadę na własnym, ale z dużych to każdy ma... gmail.

    > czemu zapomnieć?

    Bo nie ma klienta tego protokołu na razie dla systemu maemo :)

    > Exchange stawia się bardzo prosto i wcale nie jest to
    > takie drogie, zwłaszcza że są tanie serwery z wersją OEM WIndows 2003
    > server SBS, który zawiera wszystko co potrzeba. Nawet nieduża firma może
    > sobie postawić własnego Exchange i mieć wszystko u siebie. Każdy
    > telefon z dostępem do internetu się z tym połączy.

    Nie licząc braku obsługi protokołu Exchange w Nokii to generalnie uważam
    to dla pojedynczego użytkownika za typowy overkill :) nie wspominając o
    tym, że IMAP IDLE działa równie dobrze i znacznie taniej. Ale dla firm
    posiadajacych flotę użytkowników z PDA na Windows Mobile dodatkowa
    synchronizacja kontaktów, kalendarza i zadań moze być całkiem przydatna.

    > Co więcej - tego się
    > nie da zablokować tak jak Blackberry.

    Blackberry poza tym jest zależne od infrastruktury w Kanadzie, co mnie
    zawsze rozczulało w tym rozwiązaniu.

    Jakub