  • Data: 2009-11-17 23:27:10
    Temat: Re: email push? jak to dziala?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17.11.2009 hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> napisał/a:
    > na gsm arena piszą (http://www.gsmarena.com/nokia_n900-2917.php) że
    > n900 ma obsługę "push email".
    >
    > czy ktos z was wie co to za zwierz, jak działa, czy era to obsługuje i
    > czy to działa na jakichś ich skrzynkach pocztowych, czy na dowolnej
    > imapowej ?

    Push email to ogólnie biorąc technologia pozwalająca na ładowanie informacji
    o nowej poczcie w klienta zaraz po jej odebraniu na konto - w odróznieniu od
    pollingu - np co kilka minut sprawdz czy cos nie przyszło.
    pop3 z tego co wiem nie ma takiej obsługi, ale imap dorobił się kilku
    implementacji:
    imap idle - to ogólnie hak na to co istniało, klient pyta się co przyszło,
    a server zwleka z odpowiedzią że nic np przez 10 minut, jak coś przyszło
    w tym czasie to odpowiada że coś jest i klient zasysa, jak nie przyszło
    to potwierdza że nic nie ma. Klienty się nauczyły że serwer może tak zwlekać
    i to działa.
    imap push i pimap to specjne komendy drugiego kierunku w sesji imap którymi
    server informuje klienta że coś przyszło, gdyby sesje tcp nie umierały
    nigdy ;) to byłoby idealnie, a że mają timeouty to i tak trzeba coś słać.
    Direct push to z exchane: podobne do imap-idle, ale odbywa się na https,
    klient zestawia sesję, a server długo nie odpowiada i na skraju wygasnięcia sesji
    mówi że nic nie ma, wtedy klient zestawia nową sesje, jak coś przyjdzie
    (a coś obejmuje imap, kalendarz i kontakty) to server od razu odpowiada i
    wtedy klient sobie to ssa, bo wie ze ma co.
    Wap-push, to komendy informujące terminal w xml (<si/>) że coś może sobie
    pobrać - nie wymaga trzymania sesji tcp, ale nadal wymaga trzymania sesji gprs,
    problemem jest wsparcie w infrastrukturze operatora (bramki wap otwartej
    dla sieci)
    BB: wymaga publicznego ip i poczta się ładuje na server postawiony na bb,
    z racji publicznego ip wymaga wsparcia u opa i np nie działa w wifi/nat itd.
    Zwykły SMS z info o poczcie to też push, ale z racji małej pojemności
    pozwala wysłac tylko np subiect i kawałek treści - wiemy za to że coś
    przyszło - nie wymaga za to trzymania sesji gprs i tcp.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***