  • Data: 2017-07-07 11:04:21
    Temat: Re: elektryki spojrzenie spoza wolnej europy
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem jak w usa ale w europie samochody w miastach malo jezdza. W nocy stoja.
    Rano jada 30 minut i stoja 10 godzin. Potem jada 30 minut i znowu cala noc stoja. Z
    tej godziny co jada z pol godziny stoja w korkach i pod swiatlami.

    Proste obliczenie - jeśli auto jeździ rocznie 20 tys. km ze średnią
    prękdością 50 km/godz., to w ruchu jest zaledwie ok. 16 dób, a więc jest
    to ok. 4% czasu w ciągu roku.
    Jeśli jeździ głównie po mieście, to zapewne ma mniejszą średnią
    prędkość, ale wtedy przejeżdża mniej rocznie - np. 12 tys. km, co w
    sumie daje procentowo ten sam wynik. Taka prawda - samochody głównie
    stoją (poza tymi używanymi zawodowo).
    A jeszcze gorzej to wygląda dla kosiarek - kosi się powiedzmy 12 razy
    (co 2 tyg. przez pół roku) po godzinie. Daje to 12 motogodzin rocznie. I
    taka kosiarka po 5-7 latach się psuje - a więc po ok. 50-70 godzinach pracy!
    Nie wiem jak teraz, ale kiedyś resursy silników czołgowych to było 150
    godzin i szły do remontu. ale przy prędkości 40 km/godz. mogły
    przejechać w tym czasie pół Europy, zwłaszcza jeśli na pole bitew
    dowożone były koleją.
    T.