  • 221. Data: 2022-08-07 16:54:23
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ostatnio mi złodziej zapierdolił rower.
    Ale jak sobie pomyślałem, ze na codzienne solidne zapinanie roweru tracisz około 2
    minut czyli 720 minut/12 godzin rocznie to może
    warto się nie przejmować i odkładać z zarobionych w tym czasie?
    A ładowanie elektryka będzie miało sens gdy się stanie bezprzewodowe.

    -----

  • 222. Data: 2022-08-07 17:00:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To zwykły kapelusz.

    -----

  • 223. Data: 2022-08-08 17:08:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Aug 2022 05:02:08 +0200, Cavallino wrote:

    > Pewnie z 90% prądu jest ładowane w domu, więc wystarczy tyle samo.
    > Tylko na mopach więcej.
    > Nie wierzyć.

    > Adres cały czas ten sam.
    > Ładowarki Greenway i Ionity podają swoją dostępność w danym momencie.

    No to patrze na ionity.eu ... w Niemczech maja 106 lokalizacji (?)
    Duzo to to nie jest, srednio co 100 km autostrady ladowarka?
    Czy co 200, bo autostrada ma dwie strony?
    Na mapie to jakos gesciej wyglada.

    Szybkich ladowarek 458.
    Zajetosci nie widze.
    Route planner scedowali na googla.

    No to tak jak elektryczny pojazd pojedzie w trase i sie zechce pol
    godziny naladowac, to te 458 ladowarek obsluzą 22 tys pojazdow na
    dobę. A jak 10% z niemieckich 300 tys elektrykow zechce pojechac
    w trase, to ich bedzie 30 tys. 8 tys musi poczekac do jutra :-)

    Na szczescie Tesla ma swoje ładowarki :-)

    J.

  • 224. Data: 2022-08-08 17:19:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Aug 2022 17:57:50 +0200, cef wrote:

    > A tu się dziwnie ze wszystkim zgadzam.
    > Za 15 lat niby jakieś zakazy spalinowych, ale już Niemcy się wyłamują
    > powoli,
    > a potem otrzeźwieją inni. I nie wiadomo jakie lobby się przebije.
    > Mogą też elektryczni w swojej nie do końca
    > pełnej infrastrukturze (ale działa bo mało uzytkowników) i zmiękną
    > dopiero jak będzie 1kWh po 5zł.

    To i tak bedzie porownywalnie z benzyną, tzn niby 2x drozej,
    ale nie wiadomo po ile ta benzyna bedzie.

    Przy czym Niemce sporo zainwestowaly w OZE, i lada chwila mogą miec
    nadmiar pradu ... w południe. A ceny tego pradu sa raczej po 50gr/kWh.
    Tylko trzeba go jakos przechowac ... wymienne baterie ?

    Niestety, przechowac wypadaloby pol roku :-)

    J.

  • 225. Data: 2022-08-08 20:37:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2022 o 17:08, J.F pisze:

> [...]
    > Duzo to to nie jest, srednio co 100 km autostrady ladowarka?
    > Czy co 200, bo autostrada ma dwie strony?

    A gdzie szukasz?

    > Route planner scedowali na googla.
    >
    > No to tak jak elektryczny pojazd pojedzie w trase i sie zechce pol
    > godziny naladowac, to te 458 ladowarek obsluzą 22 tys pojazdow na
    > dobę.

    A pozostałe kilka ( może dziesiąt) tys ładowarek, to ile aut obsłuży?

  • 226. Data: 2022-08-12 09:48:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 11:37 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    car-11kw-6-16a-regulacja-12152117619

    > Dokładnie takiego.

    zgadzają Ci się pokazywane kWh przez tego zencara? - nie porównywałem
    jeszcze z licznikiem energii, ale wygląda na to, że zencar mocno zaniża.

    TG

  • 227. Data: 2022-08-12 10:05:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    ncar-11kw-6-16a-regulacja-12152117619

    > zgadzają Ci się pokazywane kWh przez tego zencara? - nie porównywałem
    > jeszcze z licznikiem energii, ale wygląda na to, że zencar mocno zaniża.

    Rzadko używam, tylko na letnisku, więc nie liczę nawet.
    Co Ci zaniża, w stosunku do czego?

  • 228. Data: 2022-08-12 10:09:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 10:05 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    car-11kw-6-16a-regulacja-12152117619

    > Rzadko używam, tylko na letnisku, więc nie liczę nawet.
    > Co Ci zaniża, w stosunku do czego?

    wczoraj ładowałem z 10 do 60% baterię (50kWh) a zencar pokazał, że
    przeszło niecałe 12kWh.

  • 229. Data: 2022-08-12 10:13:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > wczoraj ładowałem z 10 do 60% baterię (50kWh) a zencar pokazał, że
    > przeszło niecałe 12kWh.

    A nie było jakiegoś zaniku napięcia po drodze, albo innej przerwy w pracy?
    Pn pokazuje chyba tylko wynik ostatniego ładowania.

  • 230. Data: 2022-08-12 10:14:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > wczoraj ładowałem z 10 do 60% baterię (50kWh)

    BTW: W tej baterii masz 42-45 kWh do użytku.
    Inna sprawa, że dochodzą do tego straty na ładowaniu, z 10-20%.