  • Data: 2022-08-04 14:55:35
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04-08-2022 o 14:35, J.F pisze:

    > Masz racje - sprawnosc ogolna niezbyt duza. Ale elektrowni weglowej
    > tez niezbyt duza,

    Nadal brak związku.
    Jedyny to taki, że na samo wyprodukowanie i wlanie paliwa do baku,
    potrzeba tyle samo strat na produkcji energii, co to poruszania się
    elektrykiem.

    > Ale my tu o roznicy 80 a 140 km/h.
    > Roznica sprawnosci silnika spalinowego duza?
    > A ja mam diesla :-)

    Poszukaj jaką ma sprawność, czyli ile przepali niezależnie od tempa jazdy?

    > Na godzine.

    Nie mam odczytów w godzinach.

    > A jak 100km przez miasto jedziemy 4h, to juz 14kWh.

    Nie sądzę.
    Latem zużycia są zauważalnie mniejsze niż wiosną, mimo klimy na full.

    Względnie równoważy się to z brakiem konieczności wydatkowania energii
    na inne potrzeby związane z podgrzewaniem czegoś tam.