-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.227.70.244
!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: elektryfikacja 2
Date: Wed, 3 Aug 2022 17:43:34 +0200
Organization: private
Message-ID: <2364918590$20220803174337@squadack.com>
References: <1k23sl0xt58ns$.18roldb3it8ma$.dlg@40tude.net>
<tc085t$3f7bu$1@dont-email.me>
<n...@4...net>
<62e3b865$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
<1vg4x3xki50er.1ry6h7stj6xih$.dlg@40tude.net>
<62e52a75$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<dwb7aehwi6r1.1q6tvmw4agiif$.dlg@40tude.net>
<62e7fa64$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
<z...@4...net>
<62e80a92$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<1dmbcca8ov1yv$.1x4pge3j4fe80.dlg@40tude.net>
<62e918c5$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@4...net>
<62ea489b$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
<3869677793$20220803130754@squadack.com>
<tcdlpt$dih$1$Cav@news.chmurka.net>
<isintds8aup0$.3g2acmxl3rpk$.dlg@40tude.net>
<1176154421$20220803134919@squadack.com>
<10wxpnxkjir1q$.1hsl0bbk8tw0r$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 213.227.70.244
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
posting-host="213.227.70.244"; logging-data="24331";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <10wxpnxkjir1q$.1hsl0bbk8tw0r$.dlg@40tude.net>
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-Comment-To: J.F
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2705978
[ ukryj nagłówki ]Hello J.F,
Wednesday, August 3, 2022, 2:24:51 PM, you wrote:
>>>>>> Znajomy Niemiec skarżył się, że jeździł elektrykiem z zasięgiem ponad 500km
>>>>>> ale to jest 450-500km zasięgu przyjeździe autostradowej 80-90km/h
>>>>>> a jak pojedzie tak jak lubi, to mu zasięg spada tak, że na 250km
>>>>>> normalnej jazdy,
>>>>>> to prądu ledwo starcza.
>>>>> Ale to on musiał jechać 180, żeby zasięg mu tak spadł.
>>>> Niekoniecznie.
>>>> Jeśli porównuje do jazdy 80-90 km/h, to spokojnie wystarczy 130-140 km/h
>>>> żeby zużycie wzrosło dwukrotnie.
>>> W elektryku?
>>> Bo w benzyniaku jakos nie.
>> Jakoś tak - pamiętasz Nubirę i 40 l/h przy 200 km/h - to daje 20l/100
>> km. Przy 100 km/h spokojnie w 10 l/100 km się mieściłeś.
> Ale Nubira to wyjatek, no i 200.
> Wczorajszy wynik z autostrady - 6.5/100 w/g komputera i srednia
> 128km/h.
> Maksymalna tylko 173, ale to raczej moment - normalnie do ~150
> rozpedzalem.
Ale musisz jechać równo, żeby oceniać spalanie. Szarpana jazda zawyża.
> Myslisz, ze 80-90 bym przejechal spalajac 3.3 l/100km ?
Dieslem? Kto wie? Tylko nie wytrzymasz jazdy z taką prędkością -
zaśniesz.
>> Lanos przy 190 km/h - 16.5 l/100 km. Przy 95 km/h - prawie 9l /100 km.
> Sila oporu powietrza jest kwadratowo zalezna od predkosci,
> ale widac w zakresie 80-90 dominuja jeszcze inne opory.
>> Liniowa zależność spalania od prędkości odpowiada kwadratowej
>> zależności potrzebnej mocy od prędkości. Oczywiście ?różnice
>> sprawności w zależności od obciążenia silnika.
> A kwadratowo zalezna sila generuje szesciennie zależną moc ..
Niby tak, ale mamy inne straty, które mają większe znaczenie przy
mniejszej prędkości. W ostatecznym rozrachunku wychodzi jak wychodzi.
>>>> Tyle że WLTP o którym on pisał, w przypadku elektryków nie dotyczy jazdy
>>>> po autostradzie, tylko po mieście i wokół komina.
>>>> Na autostradzie jest to zawsze mniej, nawet przy 80-90 km/h.
>>>> Przy 140 tym bardziej.
>>> A po miescie tak doskonale dziala odzysk energii?
>> A gdzie może działać lepiej?
> Ale to zawsze jednak jakas strata.
> Nie lepiej jechac rowno i nie odzyskiwac częsci?
Nie bardzo, bo jedziesz szybko. A tu przynajmniej nie tracisz (aż
tyle) na hamowaniu. Pytałeś o odzysk - nie ma go przy równej jeździe.
> A pcha sie moje ostatnie samochody naprawde ciezko ... mam wrazenie,
> ze jak sie rozpedzą, to juz lzej :-)
>>> Klima na czas testu jak rozumiem wylaczona ?
>> Klima ma może 1 kW...
> No ale jak 100km wymaga dodatkowo 2h stania na swiatlach ...
To masz 20 Wh/km.
W mieście (nie licząc stojących korków) prędkość poruszania się to
średnio 30 km/h przy maksymalnej 60 km/h. 100 km daje 3 i 1/3 godziny.
Raczej normalnie 2 godziny jazdy 1 i 1/3 godziny hamowania i stania na
światłach/w lekkich zatwardzeniach. Średnio 33 Wh/km - zakładając
ciągłą pracę klimy. A tu aż się prosi o inteligentną klimę - i tak
jest już falownik. Nowoczesne klimy potrafią pracować i z 1/10 mocy a
nie zerojedynkowo.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.08.22 17:46 RoMan Mandziejewicz
- 03.08.22 17:55 Tomasz
- 03.08.22 17:56 cef
- 03.08.22 21:10 RoMan Mandziejewicz
- 03.08.22 21:13 RoMan Mandziejewicz
- 03.08.22 21:22 RoMan Mandziejewicz
- 03.08.22 22:15 cef
- 04.08.22 00:57 RoMan Mandziejewicz
- 04.08.22 02:58 Cavallino
- 04.08.22 03:02 Cavallino
- 04.08.22 13:16 J.F
- 04.08.22 13:19 J.F
- 04.08.22 13:25 J.F
- 04.08.22 13:36 J.F
- 04.08.22 13:41 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=