  • Data: 2022-08-03 17:43:34
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    Wednesday, August 3, 2022, 2:24:51 PM, you wrote:

    > Ale Nubira to wyjatek, no i 200.
    > Wczorajszy wynik z autostrady - 6.5/100 w/g komputera i srednia
    > 128km/h.
    > Maksymalna tylko 173, ale to raczej moment - normalnie do ~150
    > rozpedzalem.

    Ale musisz jechać równo, żeby oceniać spalanie. Szarpana jazda zawyża.

    > Myslisz, ze 80-90 bym przejechal spalajac 3.3 l/100km ?

    Dieslem? Kto wie? Tylko nie wytrzymasz jazdy z taką prędkością -
    zaśniesz.

    > Sila oporu powietrza jest kwadratowo zalezna od predkosci,
    > ale widac w zakresie 80-90 dominuja jeszcze inne opory.
    > A kwadratowo zalezna sila generuje szesciennie zależną moc ..

    Niby tak, ale mamy inne straty, które mają większe znaczenie przy
    mniejszej prędkości. W ostatecznym rozrachunku wychodzi jak wychodzi.

    > Ale to zawsze jednak jakas strata.
    > Nie lepiej jechac rowno i nie odzyskiwac częsci?

    Nie bardzo, bo jedziesz szybko. A tu przynajmniej nie tracisz (aż
    tyle) na hamowaniu. Pytałeś o odzysk - nie ma go przy równej jeździe.

    > A pcha sie moje ostatnie samochody naprawde ciezko ... mam wrazenie,
    > ze jak sie rozpedzą, to juz lzej :-)
    > No ale jak 100km wymaga dodatkowo 2h stania na swiatlach ...

    To masz 20 Wh/km.

    W mieście (nie licząc stojących korków) prędkość poruszania się to
    średnio 30 km/h przy maksymalnej 60 km/h. 100 km daje 3 i 1/3 godziny.
    Raczej normalnie 2 godziny jazdy 1 i 1/3 godziny hamowania i stania na
    światłach/w lekkich zatwardzeniach. Średnio 33 Wh/km - zakładając
    ciągłą pracę klimy. A tu aż się prosi o inteligentną klimę - i tak
    jest już falownik. Nowoczesne klimy potrafią pracować i z 1/10 mocy a
    nie zerojedynkowo.

    --
    Best regards,
    RoMan