-
Data: 2022-08-03 17:43:34
Temat: Re: elektryfikacja 2
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F,
Wednesday, August 3, 2022, 2:24:51 PM, you wrote:
>>>>>> Znajomy Niemiec skarżył się, że jeździł elektrykiem z zasięgiem ponad 500km
>>>>>> ale to jest 450-500km zasięgu przyjeździe autostradowej 80-90km/h
>>>>>> a jak pojedzie tak jak lubi, to mu zasięg spada tak, że na 250km
>>>>>> normalnej jazdy,
>>>>>> to prądu ledwo starcza.
>>>>> Ale to on musiał jechać 180, żeby zasięg mu tak spadł.
>>>> Niekoniecznie.
>>>> Jeśli porównuje do jazdy 80-90 km/h, to spokojnie wystarczy 130-140 km/h
>>>> żeby zużycie wzrosło dwukrotnie.
>>> W elektryku?
>>> Bo w benzyniaku jakos nie.
>> Jakoś tak - pamiętasz Nubirę i 40 l/h przy 200 km/h - to daje 20l/100
>> km. Przy 100 km/h spokojnie w 10 l/100 km się mieściłeś.
> Ale Nubira to wyjatek, no i 200.
> Wczorajszy wynik z autostrady - 6.5/100 w/g komputera i srednia
> 128km/h.
> Maksymalna tylko 173, ale to raczej moment - normalnie do ~150
> rozpedzalem.
Ale musisz jechać równo, żeby oceniać spalanie. Szarpana jazda zawyża.
> Myslisz, ze 80-90 bym przejechal spalajac 3.3 l/100km ?
Dieslem? Kto wie? Tylko nie wytrzymasz jazdy z taką prędkością -
zaśniesz.
>> Lanos przy 190 km/h - 16.5 l/100 km. Przy 95 km/h - prawie 9l /100 km.
> Sila oporu powietrza jest kwadratowo zalezna od predkosci,
> ale widac w zakresie 80-90 dominuja jeszcze inne opory.
>> Liniowa zależność spalania od prędkości odpowiada kwadratowej
>> zależności potrzebnej mocy od prędkości. Oczywiście ?różnice
>> sprawności w zależności od obciążenia silnika.
> A kwadratowo zalezna sila generuje szesciennie zależną moc ..
Niby tak, ale mamy inne straty, które mają większe znaczenie przy
mniejszej prędkości. W ostatecznym rozrachunku wychodzi jak wychodzi.
>>>> Tyle że WLTP o którym on pisał, w przypadku elektryków nie dotyczy jazdy
>>>> po autostradzie, tylko po mieście i wokół komina.
>>>> Na autostradzie jest to zawsze mniej, nawet przy 80-90 km/h.
>>>> Przy 140 tym bardziej.
>>> A po miescie tak doskonale dziala odzysk energii?
>> A gdzie może działać lepiej?
> Ale to zawsze jednak jakas strata.
> Nie lepiej jechac rowno i nie odzyskiwac częsci?
Nie bardzo, bo jedziesz szybko. A tu przynajmniej nie tracisz (aż
tyle) na hamowaniu. Pytałeś o odzysk - nie ma go przy równej jeździe.
> A pcha sie moje ostatnie samochody naprawde ciezko ... mam wrazenie,
> ze jak sie rozpedzą, to juz lzej :-)
>>> Klima na czas testu jak rozumiem wylaczona ?
>> Klima ma może 1 kW...
> No ale jak 100km wymaga dodatkowo 2h stania na swiatlach ...
To masz 20 Wh/km.
W mieście (nie licząc stojących korków) prędkość poruszania się to
średnio 30 km/h przy maksymalnej 60 km/h. 100 km daje 3 i 1/3 godziny.
Raczej normalnie 2 godziny jazdy 1 i 1/3 godziny hamowania i stania na
światłach/w lekkich zatwardzeniach. Średnio 33 Wh/km - zakładając
ciągłą pracę klimy. A tu aż się prosi o inteligentną klimę - i tak
jest już falownik. Nowoczesne klimy potrafią pracować i z 1/10 mocy a
nie zerojedynkowo.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.08.22 17:46 RoMan Mandziejewicz
- 03.08.22 17:55 Tomasz
- 03.08.22 17:56 cef
- 03.08.22 21:10 RoMan Mandziejewicz
- 03.08.22 21:13 RoMan Mandziejewicz
- 03.08.22 21:22 RoMan Mandziejewicz
- 03.08.22 22:15 cef
- 04.08.22 00:57 RoMan Mandziejewicz
- 04.08.22 02:58 Cavallino
- 04.08.22 03:02 Cavallino
- 04.08.22 13:16 J.F
- 04.08.22 13:19 J.F
- 04.08.22 13:25 J.F
- 04.08.22 13:36 J.F
- 04.08.22 13:41 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=