  • 121. Data: 2022-07-28 14:08:05
    Temat: Re: elektryfikacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 08:10:55 +0200, cef wrote:

    > Napisz jakie rozwiązania popierasz i są Ci bliskie - nie tylko w przemyśle,
    > ale w ogóle wokół Ciebie. A potem zobacz jakie są tam lody.

    Ale w jakim sensie?

    Biznes zasadniczo dziala dwojako:
    a) dostarcza ludziom to, co oni chcą kupic,
    b) wmawia ludziom, ze oni chcą kupic to, co biznesowi akurat udało sie
    wymyslec

    Tak czy inaczej - przemysl motoryzacyjny stanowi powazną czescc
    gospodarki, i zlikwidowac go, to bedzie jakis kryzys.

    a dzis dwa zaslyszane zarty:
    -ludzie nie powinni miec wlasnych samochodow - powinni je wynajmowac
    od korporacji z ŚFE.

    -jak ci uczestnicy docierają na SFE?
    Przylatuja prywatymi odrzutowcami ? :-)

    J.

  • 122. Data: 2022-07-28 17:32:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2022 o 14:08, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - przemysl motoryzacyjny stanowi powazną czescc
    > gospodarki, i zlikwidowac go, to bedzie jakis kryzys.

    I co z tego? Na kryzysie można zarobić, zwłaszcza jak się dokładnie wie
    kiedy i jak nastąpi. Generalnie po każdym kryzysie bogaci wychodzą
    bogatsi a biedni biedniejsi.

    > -ludzie nie powinni miec wlasnych samochodow - powinni je wynajmowac
    > od korporacji z ŚFE.
    >
    > -jak ci uczestnicy docierają na SFE?
    > Przylatuja prywatymi odrzutowcami ? :-)

    Przecież te zasady mają dotyczyć plebsu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 123. Data: 2022-07-28 20:38:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-28 o 14:08, J.F pisze:

    > Ale w jakim sensie?

    W każdym.
    Zawsze ktoś ma jakiś interes w danym działaniu
    i takie będzie propagował. Lody podobnie jak w motoryzacji
    (obojętne czy spaliniaki czy elektryki) robi się we wszystkich
    innych dziedzinach. W sporcie, w handlu, logistyce, mediach, w
    medycynie, jeszcze większe w przemyśle farmaceutycznym itp

  • 124. Data: 2022-07-28 20:43:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 20:38:51 +0200, cef wrote:

> [...]
    > innych dziedzinach. W sporcie, w handlu, logistyce, mediach, w
    > medycynie, jeszcze większe w przemyśle farmaceutycznym itp

    No ogolnie na tym biznes polega, aby zarobic.

    Tylko czasem ktos bankrutuje, bo lody nie wyszly :-)

    J.

  • 125. Data: 2022-07-28 21:27:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.07.2022 o 00:15, Poldek pisze:

> [...]
    > Policz sobie ile dziennie kosztują drogi - samo ich istnienie i
    > utrzymanie, budowa nowych dróg i remonty, infrastruktura przylegająca i
    > towarzysząca - parkingi, zjazdy, wjazdy, garaże, mosty, wiadukty,
    > tunele, promy i przejazdy. Ile dziennie tłucze wulkanizacja, przydrożne
    > lodziarstwo, ropniactwo, ubezpieczalnie, wypożyczalnie i co tam jeszcze
    > - 3/4 gospodarki opiera się na smrodzie spalin, hałasie i asfaltowaniu
    > krzaków, w których nie bawią się nasze dzieci i wnuki.
    > Te maszynka musi się kręcić i będzie się kręcić do końca świata i

    Placu zabaw się zachciewa?

  • 126. Data: 2022-07-29 00:00:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-28 o 20:43, J.F pisze:

    > No ogolnie na tym biznes polega, aby zarobic.
    >
    > Tylko czasem ktos bankrutuje, bo lody nie wyszly :-)

    No właśnie! Stawiamy sprawy na nogach. Młotoryzacja, samochodoza nie są
    po to, żeby posiadający nadwagę Kowlaski wygodnie pierdział w fotel
    czekając na czerwonym świetle, tylko po to, żeby paru facetów w drogich
    garniturach miało na dobrych krawców i jeszcze na to wszystko, co do
    tych garniturów pasuje (czyli majątki, o których nam się nie śniło).
    Twoje, moje i wszystkich innych jeżdżenie jest tylko efektem ubocznym
    tego BIZNESU, wcale niekoniecznym. Ba! Najlepsze lody do wybudować dużą
    drogę za drogie pieniądze (wykupić grunty, porobić projekty,
    uzgodnienia, pozwolenia) nie oddać jej do użytkowania, poczekać i zrobić
    remont, przebudować, albo rozebrać i wybudować od nowa. W Polsce chwilę
    trwało, aż tą sztukę opanowano, ale teraz już jest dobrze.

  • 127. Data: 2022-07-29 00:08:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-28 o 21:27, ii pisze:

    > Placu zabaw się zachciewa?

    Odkąd mam dzieci, to zacząłem inaczej oceniać otoczenie i przekonałem
    się jak bardzo drogi i samochody wszędzie są ładowane i jak to
    zniszczyło całą otaczającą nas przestrzeń. Dzisiejsze dzieci się nie
    bawią na podwórkach, w krzakach, bo nie ma jak - wszędzie gdzie się
    pójdzie, po paru krokach od razu jest jakaś droga, po której
    zapierdalają nie wiadomo po co, nie wiadomo dokąd jacyś faceci, robią
    hałas, przy którym nie można nawet normalnie rozmawiać, smród i grożą
    rozjechaniem. Dzisiejsze dzieci spędzają swoje dzieciństwo przy
    ekranach, a w najlepszym razie na zorganizowanych zajęciach
    polekcyjnych, na które są zawożone i przywożone samochodami.

  • 128. Data: 2022-07-29 01:24:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-23 o 21:29, Shrek pisze:

    > Elektrykiem?

    Takim

    https://sportano.pl/p/59413/rower-elektryczny-tern-g
    sd-s10-cargo-lina-fioletowy?utm_source=google&utm_me
    dium=free_clicks&gclid=Cj0KCQjw54iXBhCXARIsADWpsG8Qe
    0EeSRQmyqnNxjMQmSmMxy_bRT9iGCX4dmHAGxFcTOgSbJAFtWgaA
    togEALw_wcB

    Ładowność 200 kg.
    Można zamontować 2 foteliki dziecięce, albo przyzwoite zakupy z
    Bierdonki/bazarku.

  • 129. Data: 2022-07-29 07:48:34
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-29 o 01:24, Poldek pisze:

> [...]
    togEALw_wcB

    > Ładowność 200 kg.
    > Można zamontować 2 foteliki dziecięce, albo przyzwoite zakupy z

    Akurat taki przykład to zniechęcanie do rowerów, 25 tysi?

    Avast.

  • 130. Data: 2022-07-29 17:03:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2022 o 00:08, Poldek pisze:

> [...]
    > zapierdalają nie wiadomo po co, nie wiadomo dokąd jacyś faceci, robią
    > hałas, przy którym nie można nawet normalnie rozmawiać, smród i grożą

    Akurat na moim starym osiedlu praktycznie nic się nie zmieniło. Znaczy
    dzieciaki raczej samopas nie biegają (gdzieś tak do połowy podstawówki)
    ale nie wynika to z obecności samochodów.

    Natomiast rzeczywiście daje się w ogólności zauważyć nadreprezętację
    samochodów. Idąć tym tropem akurat elektyków powinno się... zakazać jako
    aut które nadają się tylko do miasta, skąd akurat samochody powinny być
    wywalane:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!