    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f40012$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f5caee$0$4779$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f6df46$0$4789$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55fbd69d$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55fc11ef$0$8377$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5600056c$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Wed, 23 Sep 2015 15:05:02 +0200

    news:slrnn004km.b87.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Nie wyczerpana bateria, tylko zaniedbanie jej wymiany we właściwym czasie.

    Obecność wyczerpanej, niewymienionej na czas, baterii powoduje
    natychmiastowe zagrożenie życia?
    Rozmawiamy o zamku w drzwiach czy o rozruszniku serca?

    > Nie "przeszedłem", tylko "powróciłem na łono". Bo ja cały czas o takich
    > hotelach, w których wymiana baterii na czas nie jest problemem. Pewnym
    > zbiegiem okolicności są to te same hotele, które w opisany wyżej sposób
    > traktuja swoich stałych gości. I te, które w czasie najbliższego remontu
    > z chęcią wymienią zamki na nowe -- o ile dostana możliwość zakupu takich,
    > które od początku do końca działają w sposób przemyślany.

    > Ja nawet bez krawata jestem mało awanturujący się. Przyszli, powiedzieli,
    > że wymienią. A co się przy tym naprzepraszali.

    No widzisz, zawsze mogą pojawić się problemy techniczne, organizacyjne. Czy
    jest to szklanka, kupa czy zamek. Ważne, że szybko naprawią problem i
    przeproszą.
    Nie ma wtedy zbyt dużo miejsca na wywalczenie odszkodowania.

    > Tylko co takie opracowania wnoszą? Jeśli po drodze zapali się most,
    > albo drogę zagrodzi powalone w czasie wichury drzewo, to przecież
    > nie postawią pod sąd dyspozytora ani kierowcy. Ale jeśli karetka nie
    > będzie zatankowana, to już mogą.

    Idąc Twoim tokiem rozumowania, to mogą kogoś postawić pod sąd - może
    burmistrza. Mosty powinny być niepalne, podobnie jak zamkki powinny być
    niepsujące się.

    > Przeważnie wygrywa tańsze. A czasem też głupsze. O tym też jest ten wątek.

    Sam przyznajesz, że ewolucja jest ukierunkowana na niską cenę a nie na
    "lepszość".

    > Nie byłem świadkiem zawału serca w pokoju hotelowym. Niekontrolowanego
    > zatrzaśnięcia się drzwi też nie. A tym bardziej wyczerpania bateryjki.

    Jeśli nie przewidujesz nagłego wyczerpania bateryjki, to bądź konsekwentny i
    nie przewiduje też nagłego zawału w pokoju hotelowym.

    > Zbyt duży opór wewnętrzny. Ale to też nie robi się to w ułamku sekundy.
    > Rzekłbym, że do przewidzenia od samego początku -- baterie 6F22 tak mają,
    > więc nie stosuje się ich w urządzeniach o dużym poborze prądu, nawet
    > okresowym. Kolejny przykład na to, jak ludzie nie myślą przy
    > projektowaniu.

    Dwa miesiące temu widziałem taki zamek w hotelu. Według zeznań obsługi
    bateria 6F22 żyje dwa lata.

    > Bardzo słusznie. Należy się flejtuchom, co nie potrafią dbać o utrzymanie
    > hotelu w należytym stanie. Tacy powinni w swoich hotelach mieć w drzwiach
    > energooszczędne zamki na zasówkę i metalowy klucz. Myślą, że jak sobie
    > pokupują trochę elektroniki, to od razu lepsi. Słoma z butów zawsze
    > wyjdzie.

    Można tak skonstruować zamek, że unikniemy takich przypadków.

    > Ale współczesna elektronika stawia też wymagania. Nie ma nic za darmo.

    Tylko dlaczego z elektroniką ma być gorzej niż bez niej?

    > Święta prawda.

    Ponawiam pytanie: jaki masz scenariusz działania Twojego zamka na zupełne
    wyczerpanie się baterii pomiędzy użyciami karty?

    > Przewiduje prawdopodobieństwa różnych zdarzeń, szacuję koszty działań
    > w sytuacjach awaryjnych -- i na tej podstawie optymalizuję produkt.

    Więc zakładasz scenariusz: awaria elektroniki -> zamek nie chce się
    otworzyć -> wyłamujemy drzwi?
    Pozwolisz, że ja na miejscu hotelarza wybrałbym zamek, który można awaryjnie
    otworzyć bez demolki.

    > Czasem tak samo brzemienny w skutki, jak czekanie dwóch minut na wystrzał
    > poduszki.

    Czasem nie zamknięcie się zamka może też mieć niekorzystne następstwa.

    > Właśnie dlatego w dobrze określonych sytuacjach zamek się nie zamyka --
    > wtedy nie trzeba wyłamywać drzwi.

    Pytałem już wyżej: czy w przypadku awarii elektroniki przewidujesz tylko
    wyważenie drzwi?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba