eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny › Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Tue, 8 Sep 2015 16:44:37 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <msms8l$v5g$1@node2.news.atman.pl>
    References: <msa5ia$vsd$1@dont-email.me> <msa6fv$ogj$1@speranza.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55ea239b$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ea3288$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb1f61$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb27bc$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <msmek0$4p5$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <msmqfh$6hv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.66.98.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1441723477 31920 195.66.98.6 (8 Sep 2015 14:44:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Sep 2015 14:44:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:685601
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Radzę poczytać sobie jak używało się skrzyni biegów w samochodzie Ford T.

    Proszę przybliżyć. U pana Benza kierownica miała kształt korbki,
    którą wskazywało się pożądany kierunek. Potem zrobiono z tego koło,
    bo taka konstrukcja znacznie lepiej pozwalała wykorzystać siłę
    obu rąk ze względu na brak wspomagania.

    Natomiast skrzynia biegów to kolejny relikt dawnych epok. Sprawy
    optymalnego zasprzęglenia jednostki napędowej zostały już dawno
    rozwiązane i nie powinny zaprzątać głowy kierowcy, tak samo, jak
    nie pociąga on za sznureczek połączony z zaworami wtrysku, by je
    otworzyć w stosownym momencie cyklu pracy silnika. Jedyny chyba
    prawdziwy problem z automatem jest taki, że nie za bardzo jest
    jak powiedzieć mu o planowanym manewrze, np. wyprzedzania.
    Przy wykorzystaniu joysticka banalne.

    > Tu akurat należy się cieszyć, że pomysły pana Heńka nie weszły do Kanonu
    > Tradycji. W przedwojennej Polsce wydawano specjalne prawo jazdy na ten
    > model samochodu.

    A w powojennej wydają specjalne prawo jazdy na automat, jeśli ktoś
    chce się na takim właśnie samochodzie uczyć.

    > Z kolei samoloty Airbusa są dobrym egzemplum na to, jak
    > można było wypieprzyć w cholerę tę całą "kierownicę", która w nowej
    > technologii potrzebna jest jak piąte koło u wozu. Pozytywny przykład
    > odważnych decyzji -- bo w historii techniki nie na jedno można znaleźć
    > dobre przykłady.

    Odważne to będzie wypieprzenie pilota, bo to z jego winy dochodzi
    obecnie do większości katastrof. Tylko ludki mają atawistyczne obawy,
    że kieruje robot.

    Pozdrawiam, Piotr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: