    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Tue, 8 Sep 2015 16:41:10 +0200

    dyskusyjnych:msmnm0$qii$...@n...news.atman.pl...
    yabba wrote:

    >To nie może być takie proste, a konkretnie chodzi mi o bezpieczeństwo
    >przeciwpożarowe. Jeśli w sytuacji braku prądu jedyną opcją gościa
    >hotelu jest wesoło zaskwierczeć, to dobrze ujął to pan Globisz:

    Ale kolega o wejsciu.
    W znanych mi hotelach wychodzi sie normalnie - naciskajac klamke.

    I watpie, aby tam mieli jakies stale wlaczone elektromagnesy, bo to
    jednak troche pradu zre (choc pewnie mniej niz neon nad wejsciem).
    W bateryjki tez troche powatpiewam - i tak musza miec stala lacznosc z
    czytnikami i zamkami, to przy okazji mozna i zasilac.
    Zreszta bateryjki stale podtrzymujace trzeba by za czesto wymieniac.

    Nie wykluczam, ze maja jakas opcje otwarcia wszystkich zamkow na
    wypadek pozaru, zeby strazacy mieli dobry dostep.
    Ale to mozna zrobic na zasilaniu awaryjnym.

    Natomiast ... w korytarzach mozna dostrzec drzwi, co sa stale otwarte,
    i utrzymywane elektromagnesami.
    I tu chyba maja opcje wylaczenia pradu, wtedy sprezyna drzwi zamknie i
    ogien zatrzyma - bo innego sensu tego pomyslu nie widze.

    J.