-
Data: 2010-04-26 15:46:05
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Apr 26, 4:15 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "raadaar" <r...@g...com> napisał w
>
> >Układ kierowniczy jest zawsze bezpośredni, wszystkie "wałki" są ze
> >sobą połączone. To o czym piszesz to "miękkość" wałka skrętnego
> >"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym
> >wspomaganiu,
> >jak i w hydraulicznym.
>
> W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ?
>
> >Pomimo zalet wspomagania
> >elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
> >pieniążki producentów,
>
> Trudno ocenic, ale na oko to hydrauliczne rozwiazanie w produkcji
> bardzo drogie nie bylo.
> A to wydaje sie dosc skomplikowane, choc wiekszosc komplikacji w
> elektronice, wiec tania.
>
> >a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
> >napędzi kłopotów.
>
> No owszem. Chyba ze to o tym mowisz "zaoszczedzi pieniazki"
> producentom :-)
>
> J.
Nie chodzi o oszczedzanie pieniedzy a o zmniejszenie zuzycia paliwa.
Hydrauliczne sa bardziej paliwozerne. Co do oryginalnego pytania,
zadne z nich nie sa samohamowne. Nie dostalyby homologacji gdyby byly.
Uklad pokazany na linku to wspomaganie elektryczne w kolumnie
kierownicy. To jest uklad najtanszy. Stosuje sie rowniez wspomaganie
elektrzyczne bezposrednio w przekladni kierowniczej albo za pomoca
drugiego walka (dual pinion) albo za pomoca "sruby" na zebatce (belt
drive). Belt drive to uklad najnowoczesniejszy, ale tez i najdrozszy i
trudny do upakowania.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.04.10 17:46 J.F.
- 27.04.10 09:14 Michał Gut
- 27.04.10 19:38 Jacek
- 28.04.10 04:22 JAM
- 01.05.10 21:40 Stefan
- 04.05.10 23:23 J.F.
- 05.05.10 04:48 JAM
- 05.05.10 04:57 JAM
- 05.05.10 07:57 J.F.
- 05.05.10 08:00 J.F.
- 06.05.10 10:04 nom
- 08.05.10 22:54 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]