-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweakn
ews.nl!postnews.google.com!q23g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Date: Mon, 26 Apr 2010 06:46:05 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 42
Message-ID: <d...@q...googlegroups.com>
References: <n...@4...com> <hr29id$5oc$1@news.onet.pl>
<b...@4...com> <hr340o$s74$1@news.onet.pl>
<6...@k...googlegroups.com>
<hr3i0r$22o$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 198.208.159.19
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1272289565 12817 127.0.0.1 (26 Apr 2010 13:46:05 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Apr 2010 13:46:05 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: q23g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=198.208.159.19;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1;
GM_UserLogonTimeUTC: 2010-04-26 12:00:31; GM_UserLogonTimeBias:
240; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.648;
.NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; MS-RTC LM 8; .NET4.0C;
.NET4.0E),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275452
[ ukryj nagłówki ]On Apr 26, 4:15 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "raadaar" <r...@g...com> napisał w
>
> >Układ kierowniczy jest zawsze bezpośredni, wszystkie "wałki" są ze
> >sobą połączone. To o czym piszesz to "miękkość" wałka skrętnego
> >"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym
> >wspomaganiu,
> >jak i w hydraulicznym.
>
> W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ?
>
> >Pomimo zalet wspomagania
> >elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
> >pieniążki producentów,
>
> Trudno ocenic, ale na oko to hydrauliczne rozwiazanie w produkcji
> bardzo drogie nie bylo.
> A to wydaje sie dosc skomplikowane, choc wiekszosc komplikacji w
> elektronice, wiec tania.
>
> >a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
> >napędzi kłopotów.
>
> No owszem. Chyba ze to o tym mowisz "zaoszczedzi pieniazki"
> producentom :-)
>
> J.
Nie chodzi o oszczedzanie pieniedzy a o zmniejszenie zuzycia paliwa.
Hydrauliczne sa bardziej paliwozerne. Co do oryginalnego pytania,
zadne z nich nie sa samohamowne. Nie dostalyby homologacji gdyby byly.
Uklad pokazany na linku to wspomaganie elektryczne w kolumnie
kierownicy. To jest uklad najtanszy. Stosuje sie rowniez wspomaganie
elektrzyczne bezposrednio w przekladni kierowniczej albo za pomoca
drugiego walka (dual pinion) albo za pomoca "sruby" na zebatce (belt
drive). Belt drive to uklad najnowoczesniejszy, ale tez i najdrozszy i
trudny do upakowania.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.04.10 17:46 J.F.
- 27.04.10 09:14 Michał Gut
- 27.04.10 19:38 Jacek
- 28.04.10 04:22 JAM
- 01.05.10 21:40 Stefan
- 04.05.10 23:23 J.F.
- 05.05.10 04:48 JAM
- 05.05.10 04:57 JAM
- 05.05.10 07:57 J.F.
- 05.05.10 08:00 J.F.
- 06.05.10 10:04 nom
- 08.05.10 22:54 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11