  • 1. Data: 2011-05-30 13:25:31
    Temat: ekrany w słońcu
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Tak sie zastanawiam - czemu w słońcu wszystkie ekrany telefonów
    (przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają?
    Przecież da sie zrobić ekran który nawet bez podświetlenia wygląda w ostrym
    słońcu doskonale (np taki jak w outdorowych garminach)...

    Garmin ma na to jakieś patenty czy jak?

  • 2. Data: 2011-05-30 13:26:57
    Temat: Re: ekrany w słońcu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 15:25:31 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

> [...]
    > Przecież da sie zrobić ekran który nawet bez podświetlenia wygląda w ostrym
    > słońcu doskonale (np taki jak w outdorowych garminach)...

    Porównaj sobie jakość tego ekranu w kazdych innych warunkach z jakością
    dobrego ekranu smartfona, to zrozumiesz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

  • 3. Data: 2011-05-30 14:24:01
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 30 May 2011 14:26:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Porównaj sobie jakość tego ekranu w kazdych innych warunkach z jakością
    > dobrego ekranu smartfona, to zrozumiesz.

    to jest ekran sprzed niewiemnawetilu laty. O wielkości działów R&D i kasie
    na badania pomiędzy garminem a firmami w branży telekomunikacyjnej nawet
    nie warto wspominać.
    Ale ok - rozumiem iż poprostu nie wiesz, a klienci nawet nie wiedzą ze może
    być inaczej :P

  • 4. Data: 2011-05-30 14:27:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 16:24:01 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    > to jest ekran sprzed niewiemnawetilu laty.

    dokładnie tak samo jak technologia TFT stosowana w smartfonach.
    Amoled też nie jest aż takie nowe.

    > Ale ok - rozumiem iż poprostu nie wiesz,

    nie, nie rozumiesz.

  • 5. Data: 2011-05-30 14:46:38
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 30 May 2011 15:27:24 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > dokładnie tak samo jak technologia TFT stosowana w smartfonach.
    > Amoled też nie jest aż takie nowe.

    > nie, nie rozumiesz.

    no to tłumacz.
    oregon ma 240 x 400 przy 3 calach co jest współcześnie wynikiem osiaganym
    przez słabsze smartfony - czytelność w słońcu (bez podświetlenia) owszem
    gorsza niż w viscie ale ciagle na głowie bije wszelkie urządzenia
    telekomunikacyjne (które bez podświetlenia sa poprostu kompletnie
    nieczytelne.)
    Przy włączonym podswietleniu poprostu wszystko dobrze widać.

  • 6. Data: 2011-05-30 14:49:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "...::QRT::..." <n...@...mejla> napisał w

    > to jest ekran sprzed niewiemnawetilu laty.

    Ale wyswietl na nim obrazek w jakis soczystych barwach i powiedz
    jak wyszlo .. a najlepiej zrob fotke.

    Niestety - ale tak pi*drzwi liczac kolorowy wyswietlacz LCD chyba
    musi byc co najmniej 6 razy ciemniejszy (polowa na polaryzatorze,
    2/3 wytna filtry koloru), w praktyce pewnie wiecej - no efekt jak
    widac - tzn ciemnosc widac :-)

    Inna sprawa ze nie bardzo wiadomo po co te soczyste barwy na
    telefonie.

    >O wielkości działów R&D i kasie
    > na badania pomiędzy garminem a firmami w branży
    > telekomunikacyjnej nawet
    > nie warto wspominać.

    A skutek taki ze Nokia to chyba nawet w jednym modelu potrafi
    zmienic wyswietlacz na pochodzacy od innego dostawcy.

    Samsung, LG - o, oni maja duze fundusze w tym dziale R&D, bo robia
    monitory. Ale w monitorach sie walczy o kontrast i prawdziwa czern
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-05-30 14:54:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 16:46:38 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    > oregon ma 240 x 400 przy 3 calach co jest współcześnie wynikiem osiaganym
    > przez słabsze smartfony - czytelność w słońcu (bez podświetlenia) owszem

    osiąganym? To jest wynik już dawno NIE osiągany, to jest wynik żenujący.
    Teraz OSIĄGA się wyniki WVGA albo i wyższe. Przy pełnej palecie barw i
    bardzo szybkiej reakcji.

    > gorsza niż w viscie ale ciagle na głowie bije wszelkie urządzenia
    > telekomunikacyjne (które bez podświetlenia sa poprostu kompletnie
    > nieczytelne.)

    Bicie na głowę? uważasz, że coś co wyświetla imponujące 256 kolorów QVGA w
    dodatku ze sporą bezwładnością może cokolwiek bić na głowę jakikolwiek
    ekran telefoniczny? To są mniej więcej parametry SonyEricssona T68i,
    telefonu sprzed 9 lat.
    W tym samym roku w sprzedaży była jeszcze Nokia 3310, miała wyświetlacz
    świetnie widoczny w słońcu, powinna spełnić twoje marzenia. Jakość obrazu
    tylko niewiele gorsza od Oregona.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 8. Data: 2011-05-30 15:21:54
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 30 May 2011 15:54:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > osiąganym? To jest wynik już dawno NIE osiągany, to jest wynik żenujący.
    > Teraz OSIĄGA się wyniki WVGA albo i wyższe. Przy pełnej palecie barw i
    > bardzo szybkiej reakcji.

    i żenującej czytelności w słońcu nawet przy pełnym podświetleniu - bo o tym
    jest wątek.

> [...]
    > W tym samym roku w sprzedaży była jeszcze Nokia 3310, miała wyświetlacz
    > świetnie widoczny w słońcu, powinna spełnić twoje marzenia. Jakość obrazu

    za przeproszeniem ale piszesz żeczy które tylko pozornie zwiazane sa z
    tematem watku.
    EOT.

  • 9. Data: 2011-05-30 15:29:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 17:21:54 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    > za przeproszeniem ale piszesz żeczy które tylko pozornie zwiazane sa z
    > tematem watku.

    RZeczy.
    Przypominam, że słowniki ortograficzne są wciąż świetnie widoczne w pełnym
    słońcu. Nawet jeżeli zabrakło już rzeczowych argumentów do rozmowy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 10. Data: 2011-05-30 15:44:35
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 30 May 2011 16:29:12 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > RZeczy.
    > Przypominam, że słowniki ortograficzne są wciąż świetnie widoczne w pełnym
    > słońcu.

    zdarza sie

    > Nawet jeżeli zabrakło już rzeczowych argumentów do rozmowy.

    argumentów? LOL :)
    Przecież ja niczego nie argumentuje :) Zadałem pytanie bo brak mi w temacie
    wiedzy i wcale sie tego nie wstydze. To ty coś argumentujesz ale w mojej
    opini nie bardzo na temat bo w żaden sposób nie wyjaśniłeś dlaczego ekrany
    garminów nawet bez podświetlenia sa czytelne w słońcu a smartfonów nie.
    Ja rozumiem czemu ekrany garminów sa ,,gorsze" (rozdzielczość, kolory) i
    naprawdę nie musisz o tym pisać bo to komunały i wiedza dostępna dla
    każdego ko przejrzy choćby specyfikacje.