  • Data: 2012-01-13 10:55:41
    Temat: Re: ecoenergia w domowej sieci 230V
    Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

    a wracajac do tematu, to przegladajac zapodane linki i informacje
    znalezione samodzielnie w sieci - wynika ze mozna zbudowac w warunkach
    amatorskich inwerter, ktory bedzie zsynchronizowany z siecia i bedzie
    wstrzykiwal energie do domowej czesci.

    policzcie/zmierzcie sobie swoj staly pobor sprzetu bedacego w domu (w
    standbayu) - niech to bedzie 30W.

    30W * 24h *365dni = 262kWh

    dla porownania moja lodowka 1 agregat (chlodziarka i zamrazarka -2
    czesci) rocznie z etykiety zuzywa 368kWk wg standarowego uzycia)

    zakladam, ze zuzycie 1kWh kosztuje mnie ca 0,50zl a wstrzykniety prad
    pomniejszylby moj rachunek o 130 zl. Wiec gdyby samodzielnie zbudowac
    sobie taki inwerter o niewielkiej mocy i podlaczyc pod niego wiatrak o
    mocy 50-100 watow (takiego malego wiatraczka nawet wlasnej
    konstrukcji) to po kilku latach eksploatacji poniesione koszty by sie
    zwrocily.

    Napewno wstrzykiwanie energii bezposrednio do sieci jest
    korzystniejsze niz magazynowanie jej w akumulatorach do pozniejszej
    konsumpcji, to nie ma tu kosztow zakupu/wymiany akumulatorow.

    --
    ThinkXtra