  • Data: 2012-01-17 07:45:35
    Temat: Re: ecoenergia w domowej sieci 230V
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Może zrobić zasilacz (dokładnie dwa zasilacze) prądowy?
    Mniej więcej tak:
    Mamy zasilacz, który przy stwierdzeniu że na wyjściu jest napięcie
    (dodatnie) podaje na wyjście prąd. Kiedy napięcie spadnie do ~0V odłącza się
    od obciążenia.
    Teraz drugi zasilacz robi to samo dla napięcia ujemnego.
    Zasilacz(e) można zasiliać z dowolnego źródła, mamy synchronizację z siecią
    i nawet automatyczne wyłączenie (brak napięcia sieci).

    > Przede wszystkim istotna jest sprawa bezpieczeństwa. Odłączenie budynku
    > od sieci (np. przez Straż Pożarną) MUSI spowodować wyłączenie takiego
    > inwertera i na to muszą być odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa
    > (SEP,VDE czy coś w tym guście). Tak więc o amatorce nawet nie myśl, bo nie
    > stać cię będzie na certyfikat.

    Myślałem że przemyślana konstrukcja zabezpiecza przed nieprzewidzianymi
    sytuacjami, a nie certyfikat.

    > W przeciwnym przypadku, takie 30W pompowane do odłączonej sieci budynkowej
    > to prąd 130mA, a więc z powodzeniem mogący zabić człowieka.

    Przemilczasz brak obciążenia? Nie wiedziałem że strażacy wyłączają napięcie
    i lecą odłączać lodówki.
    U mnie w standby idzie 66W.

    --
    Desoft