    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny problem
    Date: Wed, 15 Mar 2017 12:54:22 +0000 (UTC)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Basen 3.5m średnicy, 70cm wysokości lustra wody.

    No to konkretniejszy niż mój - ja mam taki mały, ze dwa metry długości,
    półtora szerokości, może 50cm wysokości lustra wody. Więc u Ciebie będzie
    6.73 m3, u mnie 1 m3...

    > Do ogrzania do 36 stopni potrzebuje kilku godzin i mniej więcej 20kg
    > wegla.

    No to mój nie powinien mnie zrujnować, a i może ciepła starczy na jakąś
    kiełbasę z grilla. Może latem zrobię jakiś wymiennik, tylko ciężko będzie
    te rury połączyć - boję się je lutować, żeby się ta cyna nie rozpuściła
    (chociaż może nie powinna, w końcu miedź i woda są dużo lepszym
    przewodnikiem ciepła, niż powietrze).

    > Czekaj bo się watek rozjechał.
    >
    > a) dodatkowoa pompa to wstawiona w szereg druga pompa CO. Musi być bo
    > pompy wielokrotnie strzelały jakieś fochy od kamienia.
    >
    > b) do grzania basenu mam wymiennik i osobną pompę ktora pompuje wode
    > basenowa (zwykła do CO tylko duża bo robi też za filtrowanie).

    Czyli wymiennik jest osobno włożony do pieca? Na stałe, czy wkładasz go
    tylko podczas grzania basenu? Z czego ten wymiennik dokładnie zrobiony?

    > Jest cały czas zasilany, więc sobie powinien przekręcić raz na jakiś
    > czas ta pompa.

    Powinien, a czy to robi... może wyłącznik całkowicie odcina zasilanie?

    > W dodatku w obiegu ma nie więcej niż pare litrów bo musi być obieg
    > zamknięty a piec weglowy otwarty, więc jest wymiennik.

    Czemu piec węglowy musi mieć otwarty obieg?

    > Brak naczynia cisnieniowego lub nie napompowaleś balonika w nim.

    Nie kojarzę, żeby tam było takie naczynie... ono powinno być na samej
    górze, czy w dowolnym miejscu? Może być w piecu, czy trzeba szukać go
    osobno?

    Chodzi o coś takiego?

    https://kotly.com.pl/produkty_img/2525/b0699a9e81be0
    d6df4584236b2300c0c.jpg