-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: dziwny problem
Date: Mon, 13 Mar 2017 13:24:34 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <2nTdb8q17I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
References: <o9mvt3$tsf$1@node1.news.atman.pl> <o9n6ef$gic$1@node2.news.atman.pl>
<11Tdattn3I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
<o9rjve$nul$1@node2.news.atman.pl>
<1sTdb16m7I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
<o9up56$q3n$1@node2.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 13 Mar 2017 13:24:34 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="24155";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
t=1489411471; bh=H7Q++H9i+iGgJh8OVkWfYxJct2E=;
h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
b=vlhx9z+QgfcZYU5xi1Ve8RMXTAEFnF0hzit2TA/BVeFJFm7XzR63pk7rj7YitsASH
RtT97NF5BbOg9gJdeGGhho4xawAFgt9cjqps+2uVWlJOGl8UacDrgmleiFzxNcF2S2
AmyqMbkzcvNsms3VDDfrLjCI/p/hoDsmLoJIXggg=IXggg=
Cancel-Lock: sha1:ZB9Bg8O6sAzY3moRXs29Pw5+yRA=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:714588
[ ukryj nagłówki ]HF5BS <h...@...pl> wrote:
>> Strasznie długo hamuje. To jest w kabinie czy w maszynowni? Czy w ogóle
>
> Raczej w maszynowni. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że hamulec ma pokonać
> siłę napędową silnika.
IMO musi. Inaczej w przypadku zwarcia w sterowaniu silnika hamulec by nie
zadziałał.
>> Strasznie małe, nie zmieli tego na pył, jak ta zapadka zatrzyma mechanizm?
>
> Nie, jak zatrzyma linę, nie ma sztywnego szarpnięcia (choć uszkodzeń
> wykluczyć nie mogę... ale co cenniejsze, ludzie w środku, czy kawałek
> zapadki?).
Bardziej chodzi o to, czy po prostu nie zmieli i nie poleci sobie radośnie
dalej.
> Na kabinie jest dźwignia wspierana sprężyną i ona, przestawiając
> się wskutek ruchu kabiny a bezruchu liny, uruchamia hamulce.
Tzn. lina jest hamowana, kabina bezwładnościowo chce jeszcze spadać,
sprężyna się naciąga i to wyzwala hamulec samej kabiny?
> To stare rozwiązanie E.G.Otisa z bodajże 1852 roku, dzisiejsze windy są za
> szybkie na to. Obecnie, do wolniejszych stosuje się kliny, które sztywno
> blokują, powyżej 0.75 hamulce z poślizgiem.
To są te same hamulce, które wyhamowują kabinę podczas dojazdu do piętra?
> To, o czym wspomniałeś, bazuje w uproszczeniu (szczegóły są nieco inne) na
> tym, że lina trzyma kabinę za kabłąk z bolcami, które ściągnięte, są w
> pewnej odległości od otworów. Jak się urwie, kabłąk prostuje się, wbija
> bolce w prowadnice i kabina staje. Nie jest to jednak zabezpieczenie przeciw
> nadmiernej prędkości.
Sprytne.
> To prędkościowe zresztą załatwia też problem urwanej liny - po prostu,
> gdy lina zrobi bach (uwaga - kabinę jest w stanie utrzymać jedna lina),
> kabina zaczyna spadać, przekraczając w końcu prędkość graniczną, wtedy
> zadziała zabezpieczenie prędkościowe, zatrzymujące kabinę. Tu masz
> opisane (jak pisałem, szczegóły są inne, ale działanie takie same, jak
> podałem), jak działa wynalazek Otisa.
> http://www.wykop.pl/link/2285176/bezpieczna-winda-ot
isa-eng/
Chciałbym mieć tyle czasu, ile ma ten facet :)
>> Ciężko mi to sobie przy jego wymiarach wyobrazić :( Raczej widziałbym
>> wyrwanie liny razem z kawałkami tego mechanizmu...
>
> Gwarantuję ci, że nie. Może go ewentualnie trochę połamać, gdyż ważniejszy
> jest, przepraszam za słowo, ochraniany ŁADUNEK, niż sam mechanizm, który
> zawsze można naprawić, czy dać nowy.
No, to że po wypadku mechanizmy bezpieczeństwa wymienia się na nowe, to
oczywiste.
>> Podejrzewam że po prostu wymienić na nowy, jak poduszki powietrzne. Swoje
>> zadanie spełnił.
>
> I to by było najuczciwsze wobec bezpieczeństwa zadanie. Ale, prowadnice,
> to nie wiem, czy będą wymieniane, może tylko ten kawałek, na którym się
> zatrzymało, skoro przegląd... Bo to koszt i regulacja... ale słuszne
> jest stwierdzenie, że bezpieczeństwo nie ma ceny. Coś jak pas
> bezpieczeństwa na budowie, robotnik fiknął, pas zadziałał, na następną
> sesję nowy pas, bo ten się niszczy. Zresztą, pasy w aucie wymienia się
> również.
Bezpieczeństwo nie ma ceny, tym bardziej że jeśli dojdzie do wypadku drugi
raz i urządzenie zawiedzie, to wchodzi prokurator i sprawdza, dlaczego
zawiodło. Jak się okaże, że był wcześniej wypadek, a ktoś zaoszczędził, to
nie będzie mu wesoło.
>> Btw, szukałeś może tego dysku? :)
>
> Utonął w czeluściach, o ile jeszcze jest...
Kurczę, szkoda. Ale jakbyś kiedyś go znalazł, to daj znać :)
--
http://www.chmurka.net/
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.17 14:30 Adam Wysocki
- 13.03.17 14:36 Adam Wysocki
- 13.03.17 14:40 Adam Wysocki
- 13.03.17 14:41 HF5BS
- 13.03.17 14:54 Adam Wysocki
- 13.03.17 14:57 Adam Wysocki
- 13.03.17 15:02 J.F.
- 13.03.17 15:03 Adam Wysocki
- 13.03.17 15:15 HF5BS
- 13.03.17 15:40 HF5BS
- 13.03.17 15:41 HF5BS
- 13.03.17 19:40 Sebastian Biały
- 13.03.17 19:50 Sebastian Biały
- 13.03.17 19:51 Sebastian Biały
- 13.03.17 19:56 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=