eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadziwny problemRe: dziwny problem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny problem
    Date: Thu, 9 Mar 2017 10:19:22 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <16TdatutiI7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
    References: <o9mvt3$tsf$1@node1.news.atman.pl> <o9n7ja$hlq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <o9pnpt$utq$2@node2.news.atman.pl> <o9ppfe$14i$1@node2.news.atman.pl>
    <o9pr4e$2na$1@node2.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 9 Mar 2017 10:19:22 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="21244";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1489054763; bh=cSwBAKaE6ZI0nyzw9fZSbYFjeXQ=;
    h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
    User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=p4fnwrVawwxcLy1spKYGj/X5cdosQWT46BYiDfBXIt/5jeG9BcmkRqrHIznYSK0tf
    dEeexaZ/P6uECr0oUK4T9IlHWD588c3Crpg8EIPD65fkAp1TbDidOTGVs1fQV2TwlJ
    KzOY27qttPBEiqE/ckW1h3gEDLnxqerrsdmwj0zs=wj0zs=
    Cancel-Lock: sha1:d0Ha8s+/DuyH/htV/LGTG8Afdlk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:714300
    [ ukryj nagłówki ]

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Ni chuja :)
    > Ten silnik napędza cosik, co jak za długo pracuje (dużo za długo) , może
    > w dość odległej konsekwencji spowodować wypadeczek. Nie musi. Może -
    > jeżeli się zbiegnie parę wyjątkowo pechowych czynników. To nawet od
    > pogody może zależeć...

    Hmm, czyli coś po prostu ulega wtedy zmęczeniu / naprężeniom większym, niż
    przewidziane, i generalnie nic się od razu nie dzieje, ale materiał się
    osłabia, aż w końcu, za którymś razem (nawet podczas normalnej pracy) może
    puścić?

    Przyznam że mocno mnie intryguje, co to jest, ale rozumiem NDA :)

    > Oczywiście, w ślad za pracą silnika zmieniają się w układzie różne tam
    > parametry - ale one same w sobie nic nie znaczą. Czyli nie ma
    > przełożenia - jakiś parametr = problem.

    A jest jakiś parametr, który zmienia się do pewnej wartości w momencie,
    gdy silnik pracuje za długo, ale nigdy nie osiąga tej wartości podczas
    normalnej pracy? Jeśli tak to podpiąłbym się właśnie pod ten parametr.
    Wtedy nawet jak przekaźnik się sklei, albo ktoś podłączy silnik na krótko,
    to i tak problem będzie wykryty.

    Tak samo jak bezpiecznik termiczny na zasilaniu ekspresu do kawy,
    przypięty do grzałki. Ona ma swój termistor i podczas normalnej pracy ten
    termistor rozłącza grzałkę (tak naprawdę układ elektroniczny rozłącza ją
    triakiem na podstawie tego czujnika), ale jak to zawiedzie, to grzałka
    nagrzeje się do 160 stopni i bezpiecznik termiczny rozłączy całość już na
    stałe. Nie ma tam pomiaru napięcia grzałki ani alarmu, że grzałka grzeje
    dłużej niż powinna - jest pomiar wielkości fizycznej.

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: