    From: "fir" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: dziwnosci z alfą
    Date: Sat, 07 May 2011 18:29:59 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > mam dziwne (nie pasujace mi) wyniki w skladaniu dwu obrazow
    > z alpha i wlasnie szukam bledu (na makintoshowym kwarcu - ale
    > to chyba powinno byc nieistotne bo zastanawiam sie czy da
    > sie to zrozumiec na ogolnym poziomie skladania obrazow z alpha):
    >
    > mam kontekst graficzny (pusty i czarny) nakladam na to jako tlo
    > obrazek w pelni przezroczysty i czarny poza nieprzezroczystymi
    > napisami, na to nakladam drugi obrazek dla odmiany fotke w pelni
    > nieprzezroczysta poza paru 'dziurami' przezroczystosci - ale nie
    > czarnymi te dziury tez sa fotografia tyle ze alfa tam jest w pelni
> [...]

    w sumie to mozna powiedzec ze chce osiagnac efekt jak po prostu
    narysowanie tekstow na fotce, tylko ze w odwrotnej kolejnosci
    rysowania, najpierw napisy pozniej fotka ale jednak by napisy byly
    na wierzchu

    wydaje sie ze w normalnej 'algebrze' alfy powinno sie dac to zrobic
    bez problemu - tak jak mowie obok napisow przezroczystosc, napisy nieprzez
    roczyste, i narysowac na tym przezroczysta fotke tak by napisy przetarly
    sie nad fotke ale w pozostalych miejscach nalozyla sie sama fotka

    czy blad polega na tym ze oczekuje ze przezroczysta fotka na przezroczystym
    tle powinna sie narysowac jako fotka? czy te kwestie sa zdefiniowane