  • 11. Data: 2012-04-13 16:36:50
    Temat: Re: dyski SATA
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:4f870211$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > ale dysk pracuje cicho, szybko i bez problemów.
    > I teraz pytanie: Czy warto to zmieniać, a jeśli tak, to jak to zrobić
    > możliwie bezboleśnie? To jedyny dysk w kompie, 3 partycje.
    > Dodam że mam miejsce na backup ale musiałbym robić odzielne na
    > poszczegolne partycje bo nie mam dość miejsca na całościowy bkp.
    > I drugie pytanie: Czy eksperymentalna zmiana geometrii zrobiona w DOS może
    > skończyć się tym że BIOS w ogole nie zobaczy dysku i nie bedzie mozliwe
    > przywrócenie poprzedniej geometrii po ponownym zabootowaniu w DOS?

    Czy scandiski, partycjonery lub soft producenta dysku też zgłaszają takie
    problemy? Jeśli nie to olej TD.

  • 12. Data: 2012-04-15 04:10:10
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy scandiski, partycjonery lub soft producenta dysku też zgłaszają
    > takie problemy? Jeśli nie to olej TD.

    Znalazlem specyfikacje techniczną prawie bliżniaczego modelu tej serii i
    producent podaje jako główny parametr LBA, a jako CHS xxxxxx/16/64, co
    wzkazuje że firmware i tak robi translacje, a heads 16, 240, 256 jest
    raczej umowna - celem dostosowania do możliwości starszych BIOSów.
    Dziękuję wszystkim którzy zechcieli odpowiedzieć.
    Zamykam wątek.

  • 13. Data: 2012-04-16 02:01:16
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "sTav" napisał:

    > ale o ile dobrze zrozumiałem, dla zachowania wstecznej zgodności,
    > translacji dokonuje firmware dysku, co może wrózyć jeszcze gorzej...

    Tym powinno się zacząć i zakończyć wątek. Rzeczywista kobstrukcja dysku ma
    niewiele wspólnego ze sposobem jego opisywania przez najróżniejsze
    narzędzia, które czasem nie współpracują dobrze z translatorem i wypisują
    najróżniejsze głupoty. Ignorować i to wszystko.

    Remek