  • 1. Data: 2012-04-13 20:34:40
    Temat: coś małej mocy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nie czytałem ostatnio żadnych pism komputerowych jestem zielony,
    co można by było złożyć do netu, warunek mały pobór prądu?
    komp chciałbym, żeby chodził 24/dobę, oraz planuję postawić na nim serwer
    plików...

    proszę nie krytykować, nie wiem, przynajmniej proszę rzucić jakimiś hasłami
    cobym mógł sobie przeglądnąć allegro...

  • 2. Data: 2012-04-13 20:49:15
    Temat: Re: coś małej mocy
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-13 20:34, identifikator: 20040501 wrote:
> [...]
    >
    > proszę nie krytykować, nie wiem, przynajmniej proszę rzucić jakimiś
    > hasłami cobym mógł sobie przeglądnąć allegro...

    w hasle 'do netu' może kryć się pułapka, ale generalnie coś na atomie i
    najlepiej o rozmiarze miniITX. Ja mam podłączonych 6 urzadzeń na SATA na
    tej platformie (w tym jedna karta na PCIEx). Tyle, że składałem na pocz.
    2011, teraz warto przejrzec platformy Atomowe (ew. odpowiednik AMD) pod
    kątem liczby portow SATA.

    IMHO 6 dysków na dane + 2 dodatkowe urządzenia (np DVD + hdd na system)
    mozna albo dosc tanio zlozyc, albo tak przygotowac by z czasem dokladac
    kolejne dyski. Szybko sie nie zestarzeje, bo cos wiecej niz ethernet
    1Gbit szybko nie wejdzie pod strzechy.

    Moj atomik z dyskami green dziala 24h/dobe, gdy sobie zaprogramujesz
    wylaczanie dyskow, to przez miesiac jeszcze uzbiera sie moze na dwa
    dodatkowe piwa ;)

  • 3. Data: 2012-04-13 23:17:46
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > co można by było złożyć do netu, warunek mały pobór prądu?
    > komp chciałbym, żeby chodził 24/dobę, oraz planuję postawić na nim
    Serwer plików, ale o jakim rozmiarze udostępnianym? Ile dysków?
    Jeśli do 4 (+dvdrw) lub 5 szt dysków sata, to chyba najtańszym fajnym
    nowym rozwiązaniem jest HP microserwer. Procesor 'klasy atoma' ale
    2rdzeniowy, 64bitowy, ze sprzętowym wsparciem wirtualizacji, grafika też
    nawet daje rade do takich celow, a calosc niewielka i pobiera malutko
    prądu (30-40W z dyskami)

    Co do pozostałych pomysłów tutaj podawanych:
    - jeśli składać coś własnego, to płyty mini-ITX bym nie brał, bo są
    drogie, mało ich, słaby wybór, i oprócz tego że są o te 3cm mniejsze -
    to nie ma z nich żadnych zysków. W dodatku obudowa do płyty ITX będzie
    droga jak fix. Tak samo wyposażona płyta, ale w rozmiarze mATX - będzie
    połowę tańsza, i z dużo większym wyborem moddeli.
    - jeśli nie zależy ci na odtwarzaniu video full-hd - tanio bedzie wziąść
    jakąś używaną/tanią płytę na mATX 775 na czipsecie np G41 intela, do
    tego 2rdzeniowego celerona na s.775, pobór mocy prawie jak atom,
    wydajność tez, a zawsze możesz zmienić procesor na lepszy lub grafike
    dostawić inną..
    - jak zależy ci na poborze prądu, to ważny jest zasilacz. Przy bardzo
    małych poborach zasilacze znacznie się różnią od siebie, jeden potrafi
    brać 30, drugi 40W, tylko dlatego że są różnej budowy i producenta, choć
    oba podobnej mocy (maksymalnej)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2012-04-14 05:03:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    identifikator: 20040501 napisa?(a):

    > co można by było złożyć do netu, warunek mały pobór prądu?

    Proponuję małe czarne pudełko ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 5. Data: 2012-04-14 07:09:03
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-13 23:17, BartekK wrote:
> [...]
    > droga jak fix. Tak samo wyposażona płyta, ale w rozmiarze mATX - będzie
    > połowę tańsza, i z dużo większym wyborem moddeli.

    Płyta miniITX to wg standardy 17x17, microATX to 24x24. Podstawowa
    kwestia to to jak chcesz byc energooszczedny. obudowy sa tansze i
    drozsze, sa tez w szczegolnosci dostosowane do NAS'ow tak ze pudlo nie
    wazy 20kg i nie zajmuje duzej przestrzeni z glosnym wentylatorem tylko w
    skrajnym przypadku bezwentylatorowe gdzieś schowane.

> [...]
    > tego 2rdzeniowego celerona na s.775, pobór mocy prawie jak atom,
    > wydajność tez, a zawsze możesz zmienić procesor na lepszy lub grafike

    Atom + ION (cuda) odtwarza full hd płynnie.

> [...]
    > małych poborach zasilacze znacznie się różnią od siebie, jeden potrafi
    > brać 30, drugi 40W, tylko dlatego że są różnej budowy i producenta, choć

    Co do wyboru to oczywiscie sie zgadzam, jest wiecej plyt ATX niż ITX,
    tak samo wyglada sprawa z obudowami, tyle ze obudowy profilowane (jeżeli
    takie są pod ATX) bedą kosztować tyle samo co pod miniITX. Przez
    Profilowane rozumiem dedykowane pod konkretne zastosowanie i suma
    sumarum z 2-3 razy mniejsze niz takie miniTower a wejdzie tam 4-6 dysków
    3.5"

    Rozwazajac wydajnosc, na miniITX możesz wrzućić nawet i7, ograniczeniem
    jest przede wszystkim ilość slotów pciex.

  • 6. Data: 2012-04-14 07:09:36
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-14 05:03, januszek wrote:
    > identifikator: 20040501 napisa?(a):

    > Proponuję małe czarne pudełko ;)

    zapodaj linka ;)

  • 7. Data: 2012-04-14 08:47:33
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > co można by było złożyć do netu, warunek mały pobór prądu?
    > komp chciałbym, żeby chodził 24/dobę, oraz planuję postawić na nim serwer
    > plików...

    http://www.raspberrypi.org/faqs
    coprawda pod Linuxem ale mniejszego z mniejszym poborem prądu nie znajdziesz
    i jakie ciche bo bez wentylatorów.
    Piotr

  • 8. Data: 2012-04-14 10:24:10
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > proszę nie krytykować, nie wiem, przynajmniej proszę rzucić jakimiś
    > hasłami cobym mógł sobie przeglądnąć allegro...

    To może coś z tych:
    http://www.twenga.pl/dir-Informatyka,Serwery-i-akces
    oria,Serwer-plikow-NAS-69

    miab

  • 9. Data: 2012-04-14 11:30:13
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Atom + ION (cuda) odtwarza full hd płynnie.

    Płynne Full HD to dzięki standardowemu Purevideo HD, a nie CUDA. CUDA to
    przydaje sie dopiero przy konwersji filmu.

  • 10. Data: 2012-04-14 11:35:59
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    komputer ma regularnie obierać pocztę, reszta to przy okazji, stąd potrzeba
    małego poboru...