  • 11. Data: 2012-06-15 12:39:38
    Temat: Re: dysk twardy 2.5 jako 3.5 (SATA)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DooMiniK" 4fda50e9$...@n...home.net.pl

    > Pierwsza sprawa, że dysków 2.5 mam kilka na zbyciu; druga sprawa, że
    > potrzebuję do 'media center: ciszej i co dla mnie najważniejsze,
    > chłodniej.

    Dyski 3.5" to przeżytek. Ja bym spróbował przerobić stary HDD 3.5" na
    ramkę do 2.5" HDD... Format (wymiar zewnętrzny) zgadza się, rozstaw
    nagwintowanych dziurek zgadza się -- trzeba jedynie nawiercić dziurki
    pod dysk 2.5" -- gwinty są w dysku 2.5", wiec nawet gwintować nawiercanych
    dziurek nie trzeba. Nawet nie muszą być wiercone idealnie prostopadle,
    bo ścianki są cienkie. :)

    No -- ale trzeba by mieć niepotrzebne dyski 3.5 calowe...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-06-15 20:07:47
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jrf3dh$b7m$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > bo ścianki są cienkie. :)
    > No -- ale trzeba by mieć niepotrzebne dyski 3.5 calowe...

    I frezarkę.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2012-06-15 23:08:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 4fdb79f6$0$1312$6...@n...neostrada.pl

    > I frezarkę.

    Do czego ta frezarka?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2012-06-16 08:59:40
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jrg89i$bnh$1@inews.gazeta.pl...
    > "Irokez" 4fdb79f6$0$1312$6...@n...neostrada.pl
    > Do czego ta frezarka?

    Można jak się ma dużo samozaparcia piłką, wiertarką i pilnikiem wyrezać
    środek aby zrobić ramkę z bloku aluminium. Twarde aż tak to nie jest.
    Ale to szybiej już byłoby wyciąć plexę grubości 6mm i formatu dysku 3,5" (na
    długości może być mniej) , na niej przykręcić od spodu dysk laptopowy i po
    bokach zrobić otworki wiertarką pod śrubki do przykręcenia do chassis.
    Zamiast plexy można dać teź płytę laminatu, jest wytrzymalsza.

    Chyba że chodziło Ci o inny sposób adaptacji dysku, to zaprezentuj.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2012-06-16 13:16:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 4fdc2edf$0$1216$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > wiertarką pod śrubki do przykręcenia do chassis. Zamiast plexy
    > można dać teź płytę laminatu, jest wytrzymalsza.

    Raczej niemetale nie są przewodnikami ciepła. :)
    Raczej należałoby wykorzystać radiator aluminiowy.

    No i te dziurki do chassis trzeba by jakoś nagwintować. :)
    Pleksa (poliwęglan?) raczej odpada.

    > Chyba że chodziło Ci o inny sposób adaptacji dysku, to zaprezentuj.

    IMO miejsca w obudowie 3.5" calowego dysku jest dostatecznie dużo.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-06-16 14:17:48
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jrhpuv$65q$1@inews.gazeta.pl...
    > "Irokez" 4fdc2edf$0$1216$6...@n...neostrada.pl
    > Raczej niemetale nie są przewodnikami ciepła. :)
    > Raczej należałoby wykorzystać radiator aluminiowy.

    2,5" 5400 nie grzeje się tak bardzo (patrz dyski USB), ale do 7200 to raczej
    przydało by się.

    > No i te dziurki do chassis trzeba by jakoś nagwintować. :)
    > Pleksa (poliwęglan?) raczej odpada.

    > IMO miejsca w obudowie 3.5" calowego dysku jest dostatecznie dużo.

    Średnica talerza jest mniejsza niż długość dysku 2,5". Potem zaczynają się
    różne dziwne odlewy, nadlewy na mechanizmy głowic, elektromagnesów, zamków
    do parkowania głowic itp, że ot tak to on sobie tam niestety ale nie
    wejdzie. A raczej mało kto ma frezarkę, bo bawić się ręcznie to ja bym
    podziękował jednak i przykręcił na dwie śrubki (co wykonałem) lub kupił
    adapter gotowy.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2012-06-16 15:14:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 4fdc796f$0$1229$6...@n...neostrada.pl

    > 2,5" 5400 nie grzeje się tak bardzo (patrz dyski USB), ale do 7200 to raczej
    przydało by się.

    Masz 7200? Ja mam dwa. :) (Ty zaś, jak widzę, znasz 7200 ze swych marzeń)

> [...]
    > frezarkę, bo bawić się ręcznie to ja bym podziękował jednak i przykręcił na dwie
    śrubki (co wykonałem) lub kupił adapter gotowy.

    Ja bym wolał pofrezować, niż iść do sklepu.
    Choćby nawet w sklepie były te adaptery za freeko.

    Ale naprawdę nie trzeba frezować. :) Trzeba natomiast MIEĆ niepotrzebny
    3.5' dysk. Można też użyć niepotrzebnej nagrywarki. :) Tam są już tylko
    PUSTKI... Najważniejsze IMO są te nagwintowane dziurki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2012-06-16 16:00:01
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    ?

    > Ja bym wolał pofrezować, niż iść do sklepu.
    > Choćby nawet w sklepie były te adaptery za freeko.

    Masz frezarkę? Fajnie. Ja też mam dostęp w każdej chwili.
    Znowu uogólniasz, że każdy więc może frezować

    > Ale naprawdę nie trzeba frezować. :) Trzeba natomiast MIEĆ niepotrzebny

    No mam... miałem.. wywaliłem 8 sztuk WD'ków RE16 które padły mniej/więcej w
    tym samym czasie po 5 latach pracy 24h. Rozebrałem 3 sztuki aby mieć
    podkładki pod kufel. Aby tam wpakować 2,5 cala trzeba by porzeźbić nieco.

    > 3.5' dysk. Można też użyć niepotrzebnej nagrywarki. :) Tam są już tylko
    > PUSTKI... Najważniejsze IMO są te nagwintowane dziurki. :)

    A to już inna bajka, jest jak piszesz. Ale pełno plastiku, więc jak pisałeś
    w poprzedniej odpowiedzi plastik jest niemetalem i nie przewodzi ciepła od
    dysku który się grzeje.. ale chyba już nie grzeje sądząc po Twojej
    odpowiedzi.

    Coś za szybko zmieniasz zdanie. Zdecydować się nie możesz?

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2012-06-16 19:33:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 4fdc9164$0$1307$6...@n...neostrada.pl

    > ?

    Nie masz. Nawet dziwisz się moim pytaniem...
    Wg Ciebie oxzywistością jest, że nie masz.

    > Masz frezarkę? Fajnie. Ja też mam dostęp w każdej chwili.
    > Znowu uogólniasz, że każdy więc może frezować

    Wiesz, co to frezarka? Bierzesz wiertarkę, montujesz
    w nią frez zamiast wiertła i masz frezarkę. Wiertło
    jest ostre na czubku (nie na Tobie -- bez urazy)
    a frez na bokach.

    > No mam... miałem.. wywaliłem 8 sztuk WD'ków RE16 które padły mniej/więcej
    > w tym samym czasie po 5 latach pracy 24h.

    Wadliwe kupiłeś. :)

    > Rozebrałem 3 sztuki aby mieć podkładki pod kufel.

    Każdy po swojemu przekształca otaczającą go rzeczywistość wg swoich potrzeb.

> [...]

    poprzedniej odpowiedzi plastik jest niemetalem i nie
    > przewodzi ciepła od dysku który się grzeje..

    Ja nie miałem wielu nagrywarek -- wszystkie jednak wyglądały
    tak samo wewnątrz i po wywaleniu ,,środków''' zostawały
    metalowe zewnętrza. ;)

    > ale chyba już nie grzeje sądząc po Twojej odpowiedzi.

    > Coś za szybko zmieniasz zdanie. Zdecydować się nie możesz?

    Irokez, wiem, co masz na myśli. Radziłem Ci, abyś gadał
    z Animką, a tymczasem nadal z Tobą rozmawiam... Nie
    zmieniam zdania -- radziłem Ci kogoś z Twego poziomu
    umysłowego... I nadal Ci radzę. :)

    Nagrywarki (jakie znam -- a nie znam wielu) można zupełnie
    opróżnić z wewnętrznych plastyków. Zostają gołe (ale po
    bokach stosownie podziurawione i nagwintowane) metalowe blachy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2012-06-16 20:13:29
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jrig29$29u$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie masz. Nawet dziwisz się moim pytaniem...

    Nie mam, dziwiłem się o co Ci chodzi z tym pytaniem.
    Bo rozumiem, że 7200 laptopowy się nie grzeje.
    W takim razie po co chcesz tak bardzo radiator na ten dysk, skoro w budzie
    PC'ta będzie miał luksusowe warunki w porównaniu z zamkniętym ze wszystkich
    stron laptopem?

    > w nią frez zamiast wiertła i masz frezarkę. Wiertło
    > jest ostre na czubku (nie na Tobie -- bez urazy)

    no i na tym myślę, że już zakończę z Tobą konwersację.

    --
    Irokez