    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Date: Tue, 12 Jan 2010 01:16:29 +0100

    On Mon, 11 Jan 2010, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Albo inaczej -- czym ograniczyć te 100 mA?

    Tym samym, czym do 500mA.

    Układów ograniczenia prądowego jest "od metra", od najprymitywniejszego,
    słabo powtarzalnego i mocno wraźliwego na temperaturę prostego
    "sterowania prądem 1/beta" do potrójnego układu "wzmacniacza
    pomiarowego" (3x różnicowy) stabilizującego spadek napięcia
    na oporności pomiarowej - ja tam nikomu wybierał nie będę,
    niech sobie każdy stosuje co chce :|
    Pewnie do często stosowanych należą układy z tranzystorem
    polowym "niskoodcinającym" - bez istotnych strat (parę
    miliwoltów) da się tym sterować napieciami <5V, acz *jak
    sądzę* jednak lepiej skorzystać z +12V (i pogodzić się albo
    ze stratami albo z przetwornicą), ze względu na łatwość
    pomiaru prądu.

    > Napięcie musi być 5 V, opór
    > urządzenia nie zależy od USB, czyżby więc jakiś opór wewnętrzny?

    Naprawdę sądzisz, że konstruktorzy zasilania USB nie wyszli
    poza układy liniowe?

    > Tak więc chyba ;) "MKi" hid5sf$tsh$...@n...onet.pl pisze bzdury. :)

    Chyba jednak kto inny, ba, chyba wiemy kto ;)

    pzdr, Gotfryd