  • 1. Data: 2011-06-18 16:47:44
    Temat: dysk 2.5 odporny na wstrzasy
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    chcialem sobie kupic dysk przenosny, ale .....nigdy nie wiadomo co tam
    w srodku siedzi. Wiec moze lepszym pomyslem jest "wiadomy dobry dysk"
    + obudowa.

    Jakie to sa dobre dyski odporne na wstrzasy? Jak to bedzie po
    angielsku? Mozecie cos polecic?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-06-18 16:51:02
    Temat: Re: dysk 2.5 odporny na wstrzasy
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-18 18:47, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > + obudowa.
    >
    > Jakie to sa dobre dyski odporne na wstrzasy? Jak to bedzie po

    SSD. Solid State Drive.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2011-06-18 16:54:09
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 18 Jun 2011 18:51:02 +0200, Rafał Łukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >SSD. Solid State Drive.

    ale to jest jak dla mnie skrajnosc (cenowa). To ile taki 500/1000GB
    SSD by mnie kosztowal?

    Myslalem o takim zwyklym co ma talerze i skreca, ale z mechanizmami
    ochronnymi. Taki jest moj cel.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2011-06-18 18:02:10
    Temat: Odp: dysk 2.5 odporny na wstrzasy
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    com...
    > ale to jest jak dla mnie skrajnosc (cenowa). To ile taki 500/1000GB
    > SSD by mnie kosztowal?
    >
    > Myslalem o takim zwyklym co ma talerze i skreca, ale z mechanizmami
    > ochronnymi. Taki jest moj cel.

    nic magicznego w sklepach raczej nie ma, jedyne co mozesz wybrac
    to grubo gumowana obudowe jak lacie rugged, adata SH93, czy
    armor a10 od silicon power

  • 5. Data: 2011-06-18 19:50:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-18 20:02, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > nic magicznego w sklepach raczej nie ma, jedyne co mozesz wybrac
    > to grubo gumowana obudowe jak lacie rugged, adata SH93, czy

    Zdaje się, że niektóre mają coś w rodzaju żyroskopu/g-sensora i potrafią
    się zaparkować przy przeciążeniach. Ale to informacje marketingowe,
    które równie dobrze mogą być tak prawdziwe, jak Radio Erewan ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2011-06-18 23:26:59
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 18.06.2011 Adam <a...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > się zaparkować przy przeciążeniach. Ale to informacje marketingowe,
    > które równie dobrze mogą być tak prawdziwe, jak Radio Erewan ;)

    Tzn przy przeciążeniu to już po ptakach, on sie parkuje w zeroG :)
    miałem tak w kamerze z hdd jvc, ale tam był 1.8" - potrafiła się
    nawet wyłączyć podczas wyskoków samochodem (jeżdzę off-road).
    Przy czym to parkuje tylko głowice, samo walnięcie o ziemie i tak może
    mu coś w środku popsuć - chyba tu jedynie ssd (brak mechaniki)
    zapewniają najlepszą ochronę - oczywiście też do pewnej ilości G :)

  • 7. Data: 2011-06-19 05:20:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > mu coś w środku popsuć - chyba tu jedynie ssd (brak mechaniki)
    > zapewniają najlepszą ochronę - oczywiście też do pewnej ilości G :)

    Jeżeli w kamerze parkowanie faktycznie przeszkadza, w typowym dysku
    przenośnym już nie tak bardzo, gdzie ważniejsza jest niezawodność.

    Oczywiście dysk najbardziej wrażliwy jest w trakcie operacji
    zapisu/odczytu i raczej nic go nie uchroni przed mocniejszym
    wstrząsem/przeciążeniem.

    Jeden z seagate, który ma czujnik przeciążenia:
    http://luktronik.pl/pl/p/Seagate-500GB-2.5-ST9500420
    ASG-7200-16MB-SATA-II/119

  • 8. Data: 2011-06-19 08:04:13
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > raczej nic go nie uchroni przed mocniejszym wstrząsem/przeciążeniem.
    >
    > Jeden z seagate, który ma czujnik przeciążenia:

    nie wiem czy cos sie zmienilo, ale z jakiejs dyskusji wynikalo ze to i tak
    glownie pic na wode

    ktos policzyl ze zeby sensor zadzialal i zdazyl zaparkowac potrzebne jest
    ~1,2 m swobodnego spadku, a to wiecej niz maja typowe kable usb - to raz

    a odlaczony dysk i tak ma glowice zaparkowane i jest z reguly wystarczajaco
    odporny

  • 9. Data: 2011-06-19 14:47:54
    Temat: Re: Odp: dysk 2.5 odporny na wstrzasy
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-19 10:04, m4rkiz wrote:
> [...]
    > ~1,2 m swobodnego spadku, a to wiecej niz maja typowe kable usb - to raz

    Nie jest to żadna gwarancja. Odłączenie zasilania (np. wyciągnięcie)
    wtyczki powoduje natychmiastowe parkowanie głowic (aczkoliwk nie jest to
    czas zerowy). Czujnik ma tą samą funkcje, ale bardziej się sprawdza
    prawdopodobnie w notebookach (więcej gwałtownych ruchów w czasie pracy,
    zdecydowanie mniej upadków ;).

    > a odlaczony dysk i tak ma glowice zaparkowane i jest z reguly wystarczajaco
    > odporny

    Jedyne co może pomóc to ostrożność i obudowa amortyzująca uderzenie
    (zmniejszająca max. przeciążenie). To w zasadzie definiuje obudowy tzw.
    wsztrząsoodporne.

    Spójrzmy na to inaczej - do czego używa się dysku zewnętrznego:
    - przechowywanie ważnych danych -> błąd z definicji, chyba najczęsciej
    praktykowany sposób uzywania
    - backupy - OK, nawet jak się rozlecą, oryginał jest na źródłowym
    komputerze.
    - przenoszenie danych - OK, jak je utracimy, operacje powtórzymy,
    aczkolwiek na powszechny dostęp do sieci coraz rzadziej wykorzystywana
    opcja.

    Innymi słowy, jeżeli dysk zewnętrzny wykorzystujemy rozsądnie,
    praktycznie nie grozi nam utrata danych. Mniejsza o to czy to SSD/HDD.
    Zawsze ktoś go może ukraść, w związku z tym większą uwagę zwróciłbym np.
    na szyfrowanie, niż szukanie super rozwiązania dla dysków HDD.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 10. Data: 2011-06-19 15:27:04
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 19 Jun 2011 09:04:13 +0100
    doszła do mnie wiadomość <itkaht$6ar$1@speranza.aioe.org>
    od "m4rkiz" <a...@b...cpl> :
> [...]
    >~1,2 m swobodnego spadku, a to wiecej niz maja typowe kable usb - to raz

    Masz gdzieś linka do tych obliczeń?
    Seagate podaje tak:
    http://www.seagate.com/docs/pdf/whitepaper/MB585_gfo
    rce.pdf
    Na filmie z Youtube University wygląda to tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=cYjAgMcU-ow