  • Data: 2024-07-21 22:59:37
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 21 Jul 2024 22:01:31 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Ja narzekałem ale zależy ile kilometrów w życiu zrobiłeś i jakim
    > sprzętem. Kiedyś, kiedy opony było drogie, jeździło się na używkach czy
    > nalewkach. Zawsze nowa, dobra opona do danego sprzętu była dobra. Odkąd

    Na nowe opony zawsze było mnie stać.
    Ale skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać.

    Być moze auta za słabe.

    > zacząłem tego pilnować, to problemów nie ma i nie zmieniłem stylu jazdy.
    > Skończyły się poślizgi podsterowność/nadsterowność i inne "dziwy"
    > związane z przyczepnością.

    Na sucho, na mokro, na sniegu?

    > Trzeba było zadbać o amortyzatory. Widzę nie raz jak "buja" takie auta i
    > też miałem poślizgi/bicia jak amory były wyjebane, zwykła hopka
    > wystarczy a "tarka" na nieutwardzonym gruncie to potwierdza.

    I jak to niby wpływa na opony?
    Tylko ze u nas to nie hopka a dziury są problemem.

    > Oczywiście wszelakie "niskie profile" są dla debili bo opona powinna się

    Nie miałem.

    > zawierać w dobrych parametrach dla danej maszyny. Kiedy w obecnym swoim

    A niski profil jest ogĂłlnie lepszy, tylko droga nie moĹźe byc dziurawa
    ? :-)

> [...]
    > opony już zauważyłem sporą różnicę. Zwiększyłem też szerokość opony na
    > większą, bardziej stabilną. Testowałem przez 10 lat na tym aucie
    > wszelakie i wylądowało na Pirelli dla tego auta (zamiennik Ceat) bo
    > tańszy ale równie dobry. Nigdy wincyj "nalewek" czy używek. Dzisiaj bez
    > problemu idzie dobrać sobie nowe opony. Ja je po prostu zdzieram, bo mam
    > przebiegi ale wielu nie i mają ładny bieżnik ale opona stara i mało
    > elastyczna/twarda się robi...też chujnia :) i co? Mam kupić używkę 5-6
    > letnią, która ma bieżnik i nie trzyma parametrów? Pojebało?

    Ja mam nieduze przebiegi, i tego starzenia nie zauważyłem.
    Inna sprawa, ze 6 lat to chyba nie dożywają.

    > Od kilku lat mam średni przebieg 35k/rok...czyli średnio 3x więcej niż
    > potencjalny "Kowalski" więc mogę coś wiedzieć :)

    W kwestii zuĹźywania :-)

    J.