  • Data: 2024-07-21 22:01:31
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.07.2024 o 20:16, J.F pisze:

    > No ale ma być nie gorsza :-)

    Pojebało? Debilom to opowiadaj :) To, że społeczeństwo przestało się
    edukować i bredzi to wina społeczeństwa. Ja do nich nie należę w sensie
    mentalnym :)

    > W zasadzie nigdy nie narzekalem na opony.
    > Moze na impulsery na śniegu (a to letnia opona była),
    > i na Barum polaris, tez na sniegu.
    > A wydawałoby sie, ze Czesi maja góry i snieg, i wiedzą, ze opona musi
    > byc dobra.

    Ja narzekałem ale zależy ile kilometrów w życiu zrobiłeś i jakim
    sprzętem. Kiedyś, kiedy opony było drogie, jeździło się na używkach czy
    nalewkach. Zawsze nowa, dobra opona do danego sprzętu była dobra. Odkąd
    zacząłem tego pilnować, to problemów nie ma i nie zmieniłem stylu jazdy.
    Skończyły się poślizgi podsterowność/nadsterowność i inne "dziwy"
    związane z przyczepnością.

    > Czasem eksperymentowałem, kupowałem też używane - i większej róznicy
    > nie czułem.
    > Z używanymi zerwałem, bo sierra je jakos szybko niszczyła - bicia
    > dostawały. A moze to nie sierra, tylko mój but i polskie dziury.

    Trzeba było zadbać o amortyzatory. Widzę nie raz jak "buja" takie auta i
    też miałem poślizgi/bicia jak amory były wyjebane, zwykła hopka
    wystarczy a "tarka" na nieutwardzonym gruncie to potwierdza.

    Oczywiście wszelakie "niskie profile" są dla debili bo opona powinna się
    zawierać w dobrych parametrach dla danej maszyny. Kiedy w obecnym swoim
    aucie przeszedłem z oryginalnych 15'' na 16'' przy zachowaniu proporcji
    opony już zauważyłem sporą różnicę. Zwiększyłem też szerokość opony na
    większą, bardziej stabilną. Testowałem przez 10 lat na tym aucie
    wszelakie i wylądowało na Pirelli dla tego auta (zamiennik Ceat) bo
    tańszy ale równie dobry. Nigdy wincyj "nalewek" czy używek. Dzisiaj bez
    problemu idzie dobrać sobie nowe opony. Ja je po prostu zdzieram, bo mam
    przebiegi ale wielu nie i mają ładny bieżnik ale opona stara i mało
    elastyczna/twarda się robi...też chujnia :) i co? Mam kupić używkę 5-6
    letnią, która ma bieżnik i nie trzyma parametrów? Pojebało?

    Od kilku lat mam średni przebieg 35k/rok...czyli średnio 3x więcej niż
    potencjalny "Kowalski" więc mogę coś wiedzieć :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>