  • Data: 2010-02-10 14:21:47
    Temat: Re: dylemat zakupowy niskobudzetowy
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 13:31:46 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

    > Jak się czyta to odrazu widac że jesteś takim co to w życiu nie miał
    > diesla, co dopiero turbodiesla i żyje w erze lat 70tych,
    > wyeksploatowanych zdychających W115.

    Wiesz ja mam 2.1TD w Citroenie Xantii z 1997. Nie jest to może najlepszy
    przykład, bo jest to no owe czasy topowa wersja auta klasy średniej. Trzy
    lata jeździła bez nakładów, ale w tym roku trochę musiałem się zaopiekować
    nią przed zimą:
    - świece żarowe: 120 PLN komplet - jakieś tanie się trafiły
    - rozrząd, pompa, napinacz - ponad 500 PLN
    - pasek osprzętu z napinaczami 700 PLN
    - akumulator: 250 PLN - po znajomości Centra Plus 64Ah z hurtowni
    - uszczelnienie, naprawa pompy wtryskowej i reszty układu paliwowego 1800 -
    urok Lucasa EPICA. Gdyby to był Bosch, to i tak taka przyjemność parę
    stówek kosztuje.

    Golf pewnie będzie tańszy w eksploatacji, a może wcale nie. Zobacz ile
    wtryski kosztują do TD:
    http://www.allegro.pl/item903261705_golf_iii_1_9_td_
    1992_wtryski_208_130_201_b.html
    Dwie stówy za graty z demontażu. Ciekawe ile nowe?

    Można tanio latać dieslem, ale przy niewielkim budżecie bezpieczniejszy w
    kosztach eksploatacji będzie NoPB+PLG: nowe świece i filtr gazu i zimę
    prześmiga nawet jak ma kiepską kompresję i marny akumulator. Najwyżej raz
    na parę lat nowy parownik i przewody. Akumulator też mniejszy i tańszy.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek