    From: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dwukierunkowy kabel USB - jak to działa
    Date: Mon, 24 May 2010 14:21:38 +0200

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:htdpkd$m8v$1@inews.gazeta.pl...
    > Tym bardziej nie rozumiem problemu, przeciez jesli NAS ma interface USB to
    > zazwyczaj dziala jako dysk USB.

    To nie takie proste.
    Istniejące NASy oczywiście mają interfejs USB ale taki do którego mozesz
    podłączyć dodatkowy dysk zewnętrzny.
    Istnieją takie (np Lacie) który potrafią działać na USB i NAS tylko, ze albo
    nie działają równocześnie na tych dwóch interfejsach albo nie udostępniają
    tej samej przestrzeni dyskowej a i zywykle nie działają jako strandardowe
    USB-storage.

    Natomiast póki co nie znalazłem "diwajs'a" podobnego od wskazanego przez
    Dominika infinitec'a różniącego się tym, ze można by go przypiąć do sieci
    (w-lan, a jeszcze lepiej lan) i zmapować dysk sieciowy tak by dla urządzenia
    do którego go wepnę był to zwykły flash-drive.

    no i teraz kombinuje bo lubie rozwiazania eleganckie które nie wymagają
    przepinania kabelków, przekładania pendrive'ów etc
    póki co znalazłem jeszcze taką ciekawostkę jak "pendrak" PQI U360 który ma
    dwa porty USB - jeśli okaże się, ze można korzystać z dwóch na raz (czekam
    na odpowiedz z supportu PQI - moze doczekam bo co sklep w naszym pięknym
    kraju to inna opinia ;-) ) to w zasadzie rozwiąze mi to problem a pendrive
    będzie mi służył za specyficzny cache-drive pomiędzy NAS'em a playerkiem.
    pzdr
    Bartek