eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadwa alternatoryRe: dwa alternatory
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Sat, 17 Jul 2010 15:26:28 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100504
    SeaMonkey/2.0.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dwa alternatory
    References: <i1nk69$mp3$1@inews.gazeta.pl> <i1nldp$8l1$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <i1nldp$8l1$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 39
    Message-ID: <4c41af88$0$17092$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.41.103
    X-Trace: 1279373192 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17092 79.191.41.103:1991
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:592193
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > W dniu 2010-07-15 21:31, Robert Wańkowski pisze:
    >> Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory samochodowe (750 W Polonez)
    >> aby zasilały przetwornicę 12/230 1200W?
    >> Regulatory są zewnętrzne mechaniczne.
    >> To agregat prądotwórczy SAM. Jest teraz jeden alternator i nie daje
    >> rady. A wymiana na 24V od jakiegoś ciężarowego odpada, bo kolega ma już
    >> przetwornicę na 12V.
    >
    > Równolegle oczywiście. I wyregulować je tak, żeby pod obciążeniem
    > żądanym, każdy dawał taki sam prąd, tzn.
    >
    > 1200W/14V = 86A
    >
    > 86A/2 = 43A.
    >
    > Użyć amperomierza cęgowego, a w razie konieczności włączyć w szereg
    > amperomierz tablicowy i każdy z nich ustawić na 43A przy poborze 1200W.

    A po co to wszystko? Podregulować z grubsza na podobne napięcie
    wyjściowe (zmiana regulatora na elektroniczny nie byłaby zła) i jazda -
    jeden z alternatorów będzie alternatorem wiodącym, drugi da prąd przy
    większym obciążeniu - wystarczy że przy obciążeniu maksymalnym podzielą
    się z grubsza po równo, przy mniejszych obciążeniach nie ma problemu.
    Prąd przez alternator do tyłu nie popłynie.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: