eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadwa alternatoryRe: dwa alternatory
  • Data: 2010-07-19 11:50:24
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Patryk pisze:
    > PeJot <P...@o...pl> wrote:
    >> RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>
    >>> Istotą problemu jest jednak tutaj to, że spadek napięcia na diodach ma
    >>> się nijak do spadku napięcia na impedancji uzwojeń.
    >> Czyli w razie zwarcia jedynym elementem zabezpieczającym altka będzie
    >> bezpiecznik ( o ile jest ) ?
    >
    > Nie.

    No to po bezpieczniki bywają w obwodzie alternatora ?

    > W alternatorach samowzbudnych (czyli 9-cio diodowych) prąd wzbudzenia
    > podawany jest ze stojana, po wyprostowaniu przez diody wzbudzenia.
    > Tak więc przy zwarciu (lub silnym przeciążeniu) spadnie napięcie na stojanie,
    > więc spadnie możliwość wzbudzenia, a więc wytworzenia SEM na stojanie.
    > Pdobno (tak czytałem w mądrych książkach) alternatory samowzbudne są tak
    > projektowane, żeby nie dały się sfajczyć przeciążeniem i zwarciem.

    Tak jak pisałem - regulator wyżej napięcia w sieci pokładowej nie
    podskoczy. Problem zaczyna się gdy wzbudzenie jest całkiem obce.

    W naturalnym środowisku alternatora przy zwarciu jeszcze pasek mógłby
    zacząć się ślizgać.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: