  • 21. Data: 2011-05-12 16:28:51
    Temat: Re: dvb-t analizy
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > 2002 czy 2003?

    2003 :-). Bezpośrednio w Vectorze, była jakaś promocja pół
    roku temu, teraz może podrożał. Osobiście uważam że nie
    warto dawać za niego tyle kasy, bo niewiele mierzy. Nawet
    nie wiedziałem że jest wersja 2002, która nota bene wydaje
    mi się ciekawszą, bo mierzy C/N. Pytanie tylko czy
    wiarygodnie ;-). Mam taki miernik, już stary, który od
    początku mierzył C/N z dokładnością 20 dB, dlatego nigdy mu
    nie wierzyłem w tej kwestii ;-).

  • 22. Data: 2011-05-12 16:30:07
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.05.2011 18:15, Robert_J pisze:

    > Pytanie czy jest potrzeba kompletnego pomiaru wszystkich parametrów tego
    > sygnału? Miernik o wystarczających możliwościach, na dodatek z monitorem
    > HD, możesz kupić za ok. 4.000 zł. Obsługuje DVB-T, DVB-C, DVB-S, DVB-S2.
    > Trzymam właśnie w ręku jego uboższą wersję, tylko do DVB-S i S2 :-). Ten
    > kosztuje 1.800 brutto.

    o jakim mowa?

  • 23. Data: 2011-05-12 16:31:04
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.05.2011 18:18, Robert_J pisze:

    > Ale on nie mierzy stosunku nośna-szum :-).

    vector nie, ale podalem 2 inne przyklady.
    ja na razie szukam.

  • 24. Data: 2011-05-12 16:33:23
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.05.2011 18:28, Robert_J pisze:
    > 2003 :-). Bezpośrednio w Vectorze, była jakaś promocja pół roku temu,
    > teraz może podrożał.

    sporo. moge go miec za ok 550 netto.
    ale nie w Vectorze ;-)

> [...]
    > czy wiarygodnie ;-). Mam taki miernik, już stary, który od początku
    > mierzył C/N z dokładnością 20 dB, dlatego nigdy mu nie wierzyłem w tej

    :-)

  • 25. Data: 2011-05-12 16:39:00
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > o jakim mowa?

    Przyrząd jest z kategorii "noname". Sprzedaje go m.in. K1
    Rajsat. Ten do DVB-S jest w sprzedaży (nie wiem czy jest na
    stronie, lepiej zadzwonić), natomiast ten na DVB-T/C dopiero
    wejdzie do sprzedaży. Dziś byłem u kolegi, który tam
    pracuje, stąd wiem.
    Oczywiście znajdą się zwolennicy sprzętu markowego i na
    pewno będą mieli swoje racje. Powiem tylko że porównanie
    wyników pomiaru tego miernika z markowym dały wynik
    pozytywny. Skoro więc nie ma różnicy....

  • 26. Data: 2011-05-12 16:42:10
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > sporo. moge go miec za ok 550 netto.
    > ale nie w Vectorze ;-)

    Sporo? Przecież ja dałem 500 :-)

  • 27. Data: 2011-05-12 16:42:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.05.2011 18:39, Robert_J pisze:

> [...]
    > swoje racje. Powiem tylko że porównanie wyników pomiaru tego miernika z
    > markowym dały wynik pozytywny. Skoro więc nie ma różnicy....

    wazne jest jaka ma awaryjnosc, a jak daja dwa lata gwarancji
    to spoko.
    jak bedziesz pamietal to daj znac jak sie pojawi

  • 28. Data: 2011-05-12 16:44:49
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.05.2011 18:42, Robert_J pisze:

    > Sporo? Przecież ja dałem 500 :-)

    sporo podrozal :-)

  • 29. Data: 2011-05-12 16:48:50
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.05.2011 14:46, VSS pisze:
    > tak myślałem. ten WSKAŹNIK a nie miernik służy do określenia siły
    > sygnału a nie pomiaru strumienia DVB-T. aby pomiar strumienia był
    > kompletny potrzeba kilkunastu parametrów opisanych w odpowiednich
    > normach. zapewniam Cię, że aby w pełni zmierzyć sygnał dvb-t potrzeba
    > sprzętu za kilkanaście / kilkadziesiąt tysięcy złotych.

    tylko w jakim czasie zwraca sie taki MIERNIK,

  • 30. Data: 2011-05-12 16:51:43
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > vector nie, ale podalem 2 inne przyklady.

    Ja znalazłem prócz Vectora tylko jeden inny, ale za to
    mierzący tylko DVB-T. Tam pomiar C/N za bardzo się nie
    przyda ;-).

    > ja na razie szukam.

    Ten drugi, do DBV-T, za takie pieniądze bym sobie odpuścił.
    Miernik o którym Ci pisałem ma przede wszystkim wyświetlacz
    fullHD i mierzy od metra parametrów. Ma wyjście HDMI i USB.
    Nie mam jego instrukcji więc nie zapodam Ci wszystkiego. Tak
    jak wspomniałem, wersja DVB-S i S2 to 1700 brutto, wersja
    "pełna" (DVB-T/C/S/S2) to ok. 4000. Możliwe że jest też
    wersja tylko DVB-T/C, która może kosztować porównywalnie co
    pierwsza, czyli jakieś 2000. Warto rozważyć, przede
    wszystkim masz doskonały podgląd obrazu i wszystkich
    parametrów w postaci graficznej.