  • 11. Data: 2010-07-23 07:12:22
    Temat: Re: drukarka fotograficzna kilka pytan
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > Mam prywatnie i słuzbowo też Epsona P50. Drukując na oryginałach i
    > dedykowanym papierze. Wydruki mam takie jak lab.

    Pewnie nawet i lepsze...
    Nie wiem jak z roznica rodzielczosci pomiedzy tym Epsonem a IP4700 bo
    podobno canon daje troche lepsze efekty pomijajac dominate wpadajaca w
    zielen dalajac sie skorygowac :)

    > Ale na zamiennikach i
    > papierze foto "no name" już zaczyna się loteria. Oczywiście przy
    > wydruku fotografi. Zaczynają się tworzyć jakieś leciutkie dominanty
    > kolorystyczne.

    powiedz jakie zamienniki stosowales (papier-tusz).
    Ew. jakie znasz ktore sa w miare przyzwoite :) (troche juz czytalem ale
    wiedzy nigdy za wiele)

    >Nie jest to specjalnie irytujące. Czasami w "labach"
    > też tak jest :-)

    No wlasnie....

    > Przy CD/DVD na zamiennikach sprawuje się bez zastrzeżeń.
    > Dla wydruków foto - "grill + jamnik" - nadaje się wyśmienicie na
    > zamiennikach.

    No takich fotek na pewno bedzie troche... zona malo wymagajaca jest :)
    i pewnie troche fotek bedzie drukowac w stylu 10x15 czy cos podobnego.
    Dla mnie tych wydrukow pewnie bedzie troche i glownie A4 ale to mozna juz
    obskoczyc pewnie na oryginalach :)

    Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
    --
    Steel

  • 12. Data: 2010-07-23 07:14:30
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-23 08:19, Bastech pisze:
> [...]
    canon-serii-pixma-t57900.html

    > Z całym szacunkiem, ale bzdury jakie są zawarte w tym temacie
    > (szczególnie user piotrox) nie pozwalają traktować go poważnie.

    na tej grupie tez trolle stadam chodza, czy to znaczy ze jest
    bezwartosciowa? Madry czlowiek przeczyta i zrozumie co trzeba, glupi
    bedzie marudzial...
    Marx

  • 13. Data: 2010-07-23 07:43:45
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Pewnie nawet i lepsze...
    > Nie wiem jak z roznica rodzielczosci pomiedzy tym Epsonem a IP4700 bo
    > podobno canon daje troche lepsze efekty pomijajac dominate wpadajaca w
    > zielen dalajac sie skorygowac :)

    Wiesz co, nie wiem mam też canony (iX5000, ) i na foto wydruku na obu jest
    dobrze. A, z lupa nie porównywałem wydruków.

    > powiedz jakie zamienniki stosowales (papier-tusz).
    > Ew. jakie znasz ktore sa w miare przyzwoite :) (troche juz czytalem ale
    > wiedzy nigdy za wiele)

    Mam z niemiec. Papiery sie nazywa "DRUCK mich" - gramatury 150-180-210 g/m2.
    Porównywałem wydruk na P50 z dedykowanym papierem epson na oryginalnych
    tuszach. Różnic brak pomiędzy wydrukami.

    Tusze też są tej samej firmy.

    > No takich fotek na pewno bedzie troche... zona malo wymagajaca jest :)

    Bedzie zadowolona

    > i pewnie troche fotek bedzie drukowac w stylu 10x15 czy cos podobnego.
    > Dla mnie tych wydrukow pewnie bedzie troche i glownie A4 ale to mozna juz
    > obskoczyc pewnie na oryginalach :)

    ponoc na allegro idzie znaleźć komplet zamienników za 35zł, ale osobiście
    nie szukałem

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

  • 14. Data: 2010-07-23 07:44:24
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > Mam P50, używałem z początku na materiałach oryginalnych, teraz mam
    > cissa.

    jesli mozna podac namiary na konkretny wyprobowany model bo jest ich kilka
    :)

    > kuleją niestety trochę cienie i wydruki bw (nie można drukować wyłącznie
    > czarnym
    > tuszem w trybie foto).

    > Z cissem wypadało by kalibrować każdy zestaw
    > tusz-papier,

    Wlasnie to mam zamiar zrobic... wybrac papier i tusz i sie oprofilowac (bo
    skalibrowanie takie sprzetu?)...
    tylko to ma sens.

    > tusze które kupiłem z cissem nie odbiegają specjalnie od tego co dają
    > oryginały,

    podaj co to za tusze...

    > Sam ciss to też nie jest idealne urządzenie, w sieci jest dużo na ten
    > temat, napomknę tylko o
    > zapowietrzaniu (trzeba często drukować), upierdliwym resetowaniu
    > każdego kartridża osobno itp.

    sa juz samoresetujace wiec nie ma problemu :)

    dzieki za odpowiedz powoli chyba sklaniam sie ku P50 ale jeszcze pogoglam...
    --
    Steel

  • 15. Data: 2010-07-23 07:52:51
    Od: Bastech <s...@b...bastech.com.pl>

    Dnia 2010-07-23, pią o godzinie 09:03 +0200, steel pisze:

    > Moze rozwiniesz swoja wypowiedz....

    Bardzo proszę:

    1. User ten używa jednocześnie tuszy różnych producentów (jeden kolor
    producent a, drugi kolor producent b).

    2. Aby otrzymać w miarę poprawne odwzorowanie kolorów na wydrukach user
    wykonuje ich TYSIĄCE zmieniając nasycenie poszczególnych barw w
    sterowniku drukarki, zamiast skorzystać z usługi profilowania (znacznie
    taniej, szybciej i pewniej)

    Jest tam znacznie więcej "kwiatków", ale czytałem to dawno i wszystkiego
    nie pamiętam.
    Ten temat na tym forum jest często przytaczany jako swego rodzaju
    "tutorial" postępowania z zamiennikami do drukarek robiąc, moim zdaniem,
    więcej szkody niż pożytku.

    > bo wyglada, ze masz jakas wiedze wiec
    > moglbys sie nia podzielic...

    Posiadam Epsona R285 (poprzednik P50), korzystam z tuszu Trigon Ink i
    papieru Epson Glossy ze zrobionym dla tej pary profilem.
    Odwzorowanie kolorów jest bardzo dobre (ocena wzrokowa, nie robiłem
    żadnych pomiarów tablic testowych).
    Do amatorskich wydruków ten zestaw jest, moim zdaniem, wystarczający.
    Jak będzie z trwałością wydruków opowiem za kilka-kilkanaście lat ;-)
    Podstawą przy zmianie producenta tuszu, czy papieru jest profil. Nie
    wyobrażam sobie ręcznego "rzeźbienia" w sterowniku drukarki, czy
    programie graficznym w celu zgrania kolorów na wydruku z tymi na
    monitorze.

    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2010-07-23 07:56:17
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > cos podobnego.
    > Dla mnie tych wydrukow pewnie bedzie troche i glownie A4
    > ale to mozna juz obskoczyc pewnie na oryginalach :)

    Znów powiem swoje, całkowicie subiektywne, zdanie. Uważam że
    żadną drukarką, nawet na zamiennikach tuszy, nie przeskoczy
    się ceny labów internetowych :-). Ostatnio robiłem kilkaset
    fotem z poprzednich wakacji i zapłaciłem ok. 25 gr za sztukę
    (przy 200 szt. 15x10). Jakość bardzo dobra, nie miałem
    żadnych zastrzeżeń. Żadnego porównania z wydrukiem z taniej,
    domowej drukarki. Wysłałem pliki programem, odbitki dostałem
    po dwóch dniach. Papier wyjdzie drożej gdybym chciał go
    kupić...
    Ile razy tak naprawdę potrzebujemy zdjęcie na już, na teraz?
    W moim przypadku nie mam takich potrzeb, mogę poczekać parę
    dni, dlatego takie jest moje zdanie :-). Ale każdy robi jak
    chce. Poza tym widziałem trochę wydruków zdjęć z takich
    drukarek. Mi osobiście się nie podobają, ale to rzecz gustu.
    Albo wyższych wymagań ;-))

  • 17. Data: 2010-07-23 08:04:25
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > robiłem kilkaset fotem z poprzednich wakacji i zapłaciłem
    > ok. 25 gr za sztukę (przy 200 szt. 15x10). Jakość bardzo

    Żeby nie być gołosłownym, robiłem u nich:
    http://allegro.pl/item1155232903_100_zdjec_10x15_kod
    ak_endura_super_jakosc.html

    Wcześniej próbowałem gdzie indziej, ale było gorzej :-)

  • 18. Data: 2010-07-23 08:11:17
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    steel pisze:

> [...]
    > :)

    > Wlasnie to mam zamiar zrobic... wybrac papier i tusz i sie oprofilowac (bo

    to miałem na myśli, do tego wcześniej monitor

    > podaj co to za tusze...

    refillpoint_pl na allegro, ale teraz nie ma nic wystawione
    http://allegro.pl/show_user.php?uid=13556895

    > sa juz samoresetujace wiec nie ma problemu :)

    Nie wiem jak działają nowsze, ale ja mam taki w którym można resetować tylko
    pojedynczy kartidż i to tylko w momencie gdy soft "powie" że
    jest pusty a zdarza mu się to oświadczyć w połowie wydruku, po czym reset,
    czyszczenie głowicy i ...przy kolejnym wydruku kolejny taki
    komunikat, tylko o innym kolorze.

    > dzieki za odpowiedz powoli chyba sklaniam sie ku P50 ale jeszcze pogoglam...

    Polecam rozrośnięty wątek na cyberfoto:
    http://www.cyberfoto.pl/pytania-o-osprzet/104306-dru
    karka-fotograficzna.htm
    na forum pentaxa też kilka wątków na ten temat jest

    --
    Ziemo

  • 19. Data: 2010-07-23 08:31:27
    Od: Bastech <s...@b...bastech.com.pl>

    Dnia 2010-07-23, pią o godzinie 09:14 +0200, Marx pisze:

    > na tej grupie tez trolle stadam chodza, czy to znaczy ze jest
    > bezwartosciowa? Madry czlowiek przeczyta i zrozumie co trzeba, glupi
    > bedzie marudzial...
    > Marx

    Nie chodzi mi o trolling ani o dzielenie na mądrych i głupich.
    Podałeś link do dyskusji w której jako porady są podawane wierutne
    bzdury i ktoś niezbyt obeznany z tematem (a zakłądam, że takim jest,
    jeśli dopiero ma zamiar kupić drukarkę i szuka porady na grupie) może
    skorzystać z tych "rad" niepotrzebnie narażając się na niepowodzenia i
    koszty.

  • 20. Data: 2010-07-23 08:52:29
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > Nie chodzi mi o trolling ani o dzielenie na mądrych i głupich.
    > Podałeś link do dyskusji w której jako porady są podawane wierutne
    > bzdury

    az tak najgorzej to tam nie jest... jak troche sie wie to mozna odsiac
    ziarno od plew... :)

    >i ktoś niezbyt obeznany z tematem (a zakłądam, że takim jest,
    > jeśli dopiero ma zamiar kupić drukarkę i szuka porady na grupie)

    Nie jest ze mna tak zle, troche juz poczytalem i dlatego taki a nie inny
    wybor asortymentu :)
    Przypuszczalem ze bedzie mozna wywnioskowac to po moim pierwotnym poscie
    gdzie byla wzmianka o profilowaniu i uzywaniu stalych materialow :)

    > może
    > skorzystać z tych "rad" niepotrzebnie narażając się na niepowodzenia i
    > koszty.

    Slusznie... ale to jest tak ze jak ktos malo czyta bo mu sie nie chce to
    czesto trafia na rozne "rady" jedne lepsze jak ma szczesci a inne gorsze.
    Ale dzieki za troske...

    Steel